Kako varno igrati preko spleta?

Veliko spletnih strani ponuja možnost igranja iger prek interneta, igralec pa jih lahko igra sam ali proti drugim igralcem. Večigralske spletne igre vlog ali MMORPG lahko vključujejo izredno veliko število igralcev, ki sočasno sodelujejo v eni spletni igri. Tako lahko vzpostavljamo stike z drugimi igralci s celega sveta; to so lahko naši prijatelji ali pa popolni neznanci. Zato je pomembno, da pazimo na tveganja, ki spremljajo igranje takšnih iger in se naučimo, kako jih varno igrati.

Pri spletnih igrah je pomembna razlika ali igramo sami, ali pa igramo igro, ki vključuje večje število igralcev. V takem primeru smo v igri izpostavljeni tudi popolnim neznancem, ki lahko z nami vzpostavijo stik. Ker spletne igre običajno omogočajo popolno anonimnost, nikoli ne moremo vedeti, kdo se skriva za avatarjem drugega igralca, zato je pomembno, da smo zelo pazljivi pri klepetanju z neznanci. Vsi nimajo dobrih namenov, spletno igro lahko izkoristijo kot platformo za nadlegovanje in ustrahovanje drugih oziroma za vzpostavljanje neželenega stika. Prav tako se lahko zgodi, da se soigralci vedejo nasilno ali neprimerno. Številni igralci se v igro (pre)močno vživijo in se začnejo do svojih soigralcev obnašati neprimerno, napadalno, jih ustrahujejo, žalijo in celo grozijo.

Tveganja

Tveganja pa niso povezana le s soigralci in njihovim vedenjem. Tudi če igramo sami, smo izpostavljeni številnim drugim tveganjem spletnih iger. Ker lahko igro na spletu ustvari že skorajda vsak, ki to želi, smo prek spletnih iger pogosto izpostavljeni neprimernim vsebinam. To so lahko nasilne ali erotične vsebine, prizori uporabe prepovedanih substanc, preklinjanje in podobno. Nadzora nad spletnimi igrami pogosto ni, zato je tveganje še toliko večje.

Prav tako ne smemo pozabiti na tveganja tehnične narave, predvsem na viruse in zlonamerno programsko opremo, ki jo lahko pri nalaganju iger z interneta prenesemo na svoj računalnik ali mobilni telefon.

Pozorni moramo biti tudi na nakupe, ki jih take igre omogočajo. Poleg iger, kjer plačujemo z virtualnim denarjem (denar v igri, ki ga priigramo), lahko namreč v igrah nakupujemo tudi s pravim denarjem. Nakupi v igri se nanašajo na predmete ali kakšne druge nadgradnje lika, ki jih igralec lahko kupi, da izboljša svoj lik ali igranje, in če nismo pazljivi, lahko na tak način zapravimo velike količine denarja.

Eno izmed tveganj, ki je vse bolj prisotno med mladimi, je zasvojenost z igrami. To je v veliki meri odvisno od zvrsti igre in od tega, na kakšen način je igra narejena, a običajno so igre zasnovane tako, da nam dajo občutek, da z igranjem težko prenehamo in da moramo nadaljevati, če želimo zmagati. To je sploh očitno pri igrah, kjer sodelujemo z več igralci, ki nas lahko spodbujajo k nadaljevanju igranja, tudi če smo sami že mislili prenehati. Zasvojenost z igrami je tudi uradno priznana kot duševna motnja in lahko močno vpliva na naše življenje.

Pri stikih z drugimi igralci moramo biti previdni, da jim ne zaupamo prehitro. Lahko nas izdajo in zaradi tega v igri izgubimo, nekateri pa skušajo z nami vzpostaviti čim bolj prijateljski odnos, da jim izročimo prislužene nagrade ali izboljšave v igri ali pa nas nagovarjajo, da jim izročimo geslo za dostop do igralskega računa. Tega nikoli ne storimo, ker bodo vstopili v račun in pobrali vse pridobljene nagrade, nadgradnje, izboljšave in priboljške.

Praktični napotki za starše: 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija