Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

JOMO – veselje, da nekaj zamudiš

JOMO (joy of missing out) pomeni veselje, da nekaj zamudiš. Je izraz, ki je popolnoma nasproten izrazu FOMO (strah, da nekaj zamudiš – fear of missing out), za katerega je značilno to, da na družabnih omrežjih ves čas preverjamo kaj se je zgodilo novega. JOMO te po drugi strani spodbuja, da razumeš kaj hočeš in da se usmeriš v dejavnosti, v katere se res želiš usmeriti, ki ti nudijo veselje. Zakaj ti JOMO koristi?

Vesela najstnica - JOMO

1. Posvetiš se sebi

Če omejiš uporabo mobilnega telefona, se lahko resnično posvetiš sebi in svojim željam. Imaš več časa za svoje hobije in več časa za to, da preprosto počneš nekaj, v čemer najbolj uživaš.

2. Posvetiš se ljudem okoli sebe

Gotovo se ti je že zgodilo, da si zaradi brskanja po telefonu, preverjanja sporočil in tipkanja pozabil na vse okrog sebe. Morda so se tvoji družinski člani pogovarjali o tem, kam bi šli na počitnice, pa si vse skupaj preslišal zaradi svojega mobilnega telefona. JOMO te spodbuja, da okrepiš stike z ljudmi okrog sebe in se pogovarjaš z njimi. Pogovor iz oči v oči je kljub vsemu veliko boljši od pogovora prek telefona.

3. Naučiš se novih stvari

Mobilni telefon ti vzame veliko prostega časa. Ko pa se namesto telefonu posvetiš sebi, lahko pri tem dobiš veliko novih izkušenj, znanj in spretnosti. JOMO spodbuja ustvarjalnost in ti daje ideje, kaj vse bi lahko počel. Morda najdeš nov konjiček ali odkriješ, da si prav posebno nadarjen za kakšno dejavnost, za katero prej nisi vedel.

4. Poskusiš nekaj novega

Če te nobeden od zgoraj naštetih razlogov ne prepriča – z JOMO poskusiš nekaj novega. Mogoče ti bo občutek, ko ti ni treba nenehno preverjati svojega mobilnega telefona, všeč, poleg tega pa boš ponosen nase, da ti je uspelo sprejeti odločitev, da uporabo telefona omejiš.

JOMO - svoboda življenja

Kako v svoje življenje vključiš JOMO?

  • Odloži telefon in ugasni vse ostale naprave, ki bi jih uporabil namesto telefona.
  • Pospravi jih za nekaj ur stran od sebe.
  • Razmisli o tem, kaj bi rad počel in se tega preprosto loti. Pojdi na sprehod, oglej si film, ki si ga že dolgo želiš, preberi kakšno dobro knjigo … Dejavnosti, ki te bodo zamotile, je veliko, verjemi, ne bo težko najti nekaj, kar ti bo odvrnilo misli od telefona.
  • Ko boš telefon spet uporabil, pa ga uporabi z namenom. Ne brskaj ure in ure po telefonu samo zato, ker nimaš česa početi. Odloči se, da boš sedaj eno uro posvetil Facebooku ali Instagramu in se tega drži.
  • Vsaka stvar, ki jo počneš, naj ima namen – tudi uporaba telefona. Tako boš omejil uporabo in imel čas, da uživaš v stvareh, v katerih prej mogoče nisi. Ne boš občutil strahu, ampak veselje, da nekaj zamujaš.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.