Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Kako naj zaščitimo otroke pri igranju iger?

Kako naj zaščitimo otroke pri igranju iger?

Računalniške in spletne igre so za mnoge otroke in tudi odrasle zelo privlačen način preživljanja prostega časa. Veliko iger je poučnih, izobraževalnih in pri otrocih razvijajo določene sposobnosti in spretnosti (strateško mišljenje, digitalna pismenost, samodisciplina, avtonomija, motorične sposobnosti ...). Zavedati pa se morate, da kljub temu da gre za igre, niso vse namenjene otrokom. Nekatere vsebujejo toliko krvi, nasilja, neprimernega izražanja, eksplicitne spolnosti, seksističnih in rasističnih pogledov, da vsaj za mlajše otroke niso primerne.

S postavitvijo temeljnih pravil ter razpoložljivimi sredstvi in orodji starševskega nadzora lahko ugotovite stopnjo varnosti, starostno primernost in zabavnost otrokovih iger. Čeprav vam sredstva starševskega nadzora lahko pomagajo zaščititi otroka pred neprimernimi dejavnostmi, ni nadomestila za to, da ga naučite nekaj osnovnih pravil. Pojasnite mu tveganja in ga naučite, kako naj ravna v neprijetnih situacijah. Zlorabe v igrah lahko prijavite na Pegi Online. Na koncu pa določite meje in se o njih z otrokom pogovorite.

 

Kako izbrati igro, ki bo primerna za otroka?

Upoštevajmo, da so tudi video igre in njihova uporaba del starševske vzgoje in da odločitve, katero igro izbrati ne moremo prepustiti kar otrokom samim. Raziskave so pokazala, da je bilo kar 68 % najstnikov šokiranih nad nasilnostjo in vulgarnostjo igre, ki so si jo sami izbrali.

Izobrazite se glede oznak primernosti vsebin:

  • PEGI sistem (Sledite Pegi rating tudi na Twittru)
  • ESBR sistem

 

Odigrajte igro s svojim otrokom

Zavedati se je treba, da so oznake na igrah le okvirne in da so razlike v zrelosti tudi med isto starimi otroki. Najzanesljivejši način, da neko igro ocenite, ali je primerna za vašega otroka je, da jo odigrate skupaj z njim ali ga vsaj opazujete, ko jo igra. Spoznajte igre, ki jih vaš otrok igra, in ljudi, s katerimi jih igra. Najbolje je, da vam otrok igra na očeh, na računalniku v dnevni sobi. Tako boste tudi videli, kako se na igro odziva, kaj ga na njej privlači itn.

 

Klepet v igrah in aplikacijah

Čeprav klepeti, ki potekajo v igrah, pogosto potekajo brez težav, pa je vseeno priporočljivo, da se z otroki pogovorite o možnih tveganjih, medtem ko klepetajo z drugimi soigralci – še posebej, če so otroci še mladi in neizkušeni. 
Pokažite zanimanje za igre vaših otrok in pustite, da vam sami pojasnijo potek in pravila igre ter klepeta znotraj igre. Prav tako lahko tudi sami ustvarite svoj profil in klepetate z drugimi soigralci, da preverite, v kakšnem tonu potekajo pogovori. Posvetujte se z otrokom, ali je klepet za igro res pomemben. Otrokom svetujte, da pri klepetu upoštevajo naslednje nasvete: 
  • Naj ne podajajo osebnih podatkov, kot so starost, spol, naslov, šola ali Skype vzdevek
  • Če je za potek igre zares pomembno, da klepetajo s soigralci preko aplikacij Skype ali WhatsApp, naj dajo soigralcem vedeti, da to počnejo ob prisotnosti staršev. To bo morda prestrašilo tiste soigralce, ki imajo zle namene. 
  • Svetujte jim, naj se obrnejo na vas, če se pri klepetu počutijo neprijetno ali vznemirjeno (npr. če igralci uporabljajo žaljivke). Dajte jim jasno vedeti, da to ni sprejemljiv način klepeta in da ni potrebno, da zaradi tega trpijo. 
  • V primeru, da se vam zaupajo, da eden izmed igralcev v klepetu nadleguje njega ali ostale igralce, skušajte skupaj najti rešitev, kako to končati oz. kam prijaviti. 
 

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.