Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Kako skrbeti za fizično dobro počutje pri uporabi interneta?

Nekaj napotkov, kako skrbeti za svoje zdravje pri uporabi interneta:

  • Privošči si aktivne odmore z gibanjem med uporabo interneta in prepreči pojav fizičnih bolečin in zdravstvenih težav, debelosti, zasedenosti zaradi prekomerne rabe naprav z zasloni. 
  • Prepreči kratkovidnost in poskrbi za zdravje svojih oči: upoštevaj pravilo 20-20-2. To pomeni, da vsakih 20 minut pogledaš stran od zaslona v daljavo (vsaj 20 m) za 20 sekund in vsaj 2 uri na dan preživiš zunaj na dnevni svetlobi. Tako poskrbiš, da tvoje oči niso preutrujene in se zraven še premigaš na svežem zraku.
  • 2 uri pred spanjem ne uporabljaj zaslona zaradi modre svetlobe in drugih vplivov, ki zmanjšujejo kakovost spanca. Dober in dovolj dolg spanec je zelo pomemben za naše zdravje in dobro počutje. Uporabi filter za modro svetlobo na telefonu, tablici, računalniku po sončnem zahodu. 
  • Dovoli si tudi odklop od interneta, vzpostavi zdravo ravnotežje med uporabo interneta za zabavo ter ostalimi aktivnostmi in obveznostmi v življenju. Noč je namenjena počitku našega telesa in možganov, zato telefon ponoči ugasni, ne imej v spalnici. 
  • Če uporabljaš pametni telefon, ti priporočamo uporabo nastavitev oz. aplikacij za digitalno dobrobit
  • Tudi tehologija nam lahko pomaga pri vzdrževanju zdravja in dobrega počutja, na primer aplikacije za zdravo prehranjevanje, spremljanje gibanja, spletni videi za vadbo, sprostitev, meditacijo itn. 

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.