Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Nepravi prikazi teles likov v igrah

V igrah so moški in ženski liki pogosto prikazani popolnoma nerealno. To lahko močno vpliva na tvojo predstavo o moškem ali ženskem telesu. Pomembno je, da se zavedaš, da so te podobe večinoma napačne. Gre za fantazijski svet, v katerem so moški in ženski liki predstavljeni kot popolni, idealnih mer in oblik, kakršnih v resničnem življenju ne vidimo.

Ženski liki so pogosto hiperseksualizirani – njihova telesa so razgaljena, oblačila so popolnoma nerealna in več razkrivajo, kot pokrivajo, prav tako se ženske pojavljajo v držah in položajih, v katerih razkazujejo svoje telo, predvsem prsi in zadnjico. Telesna razmerja so popolnoma izkrivljena (velike prsi, ozek pas, široki boki, velika zadnjica ipd.). Ustvarjalci iger se zavedajo, da spolna privlačnost pritegne občinstvo, kar pripomore k večji prodaji iger – ciljajo na to, da mnogo fantov in moških pritegne ženski lik v igri, ki se proti nasprotnikom bori v bikiniju.

Tudi moški liki so v igrah pogosto predstavljeni napačno in nerealistično. Tako kot pri ženskih likih so tudi njihova telesa večkrat hiperseksualizirana, s pretirano poudarjenimi mišicami. Ustvarjalci želijo poudariti »moškost« lika, ki je večinoma pretirana.

Ker so ustvarjalci iger vse bolj kritizirani zaradi tega, je v novejših igrah telesna podoba moških in žensk vse bolj realna in ne več tako pretirana. A kljub temu številne igre še posebno Japonskega porekla, še vztrajajo pri teh nerealnih podobah človeškega telesa. Najpomembnejše je, da se zavedaš, da gre za pretiravanje in poskus ustvarjanja čim bolj spolno privlačnih likov, saj lahko na tak način ustvarjalci pritegnejo še več občinstva. Nikakor ne smeš primerjati svojega telesa s telesi likov v igrah, saj ti ne kažejo prave podobe človeka.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.