Najlažje je nakupe preprečiti tako, da iz računa, ki ga uporablja otrok na pametnem telefonu, odstranite številko debetne ali kreditne kartice, oz. je sploh ne vnesete. Tako ne bo mogel kupovati aplikacij niti izvajati nakupov znotraj aplikacij.
Niti za Google račun niti za Apple ID tega ne potrebujete, zato to številko odstranite iz telefona, če ste jo že vnesli. Otroku številke ne zaupajte, pojasnite mu, da je številka kreditne oziroma debetne kartice vaša skrivnost, ki je ne zaupate nikomur in da mora za vsak nakup, ki bi ga želel opraviti, prositi vas, da ga opravite zanj.
Če pa iz kakršnega koli razloga vnesete številko plačilne kartice, ali pa ima otrok svojo plačilno kartico pa upoštevajte nekaj nasvetov.
1. Pred prenosom preverite, ali so na voljo nakupi v aplikaciji
Preden otrok prenese aplikacijo, naj vam pokaže, katero aplikacijo želi prenesti in preverite, ali ta aplikacija omogoča nakupe. Poleg gumba za prenos bo vedno zapisano ali so na voljo nakupi v aplikaciji.
2. Razložite otroku, kaj pomenijo nakupi v aplikaciji
Če otrok takšno aplikacijo vseeno želi prenesti, mu to dovolite. A pojasnite mu, da se mora pred kakršnim koli nakupom v aplikaciji posvetovati z vami, saj gre za plačilo s pravim denarjem.
3. Nastavite omejitve za izklop nakupov v aplikaciji
Če želite preprečiti nakupe, potem lahko to omejite v nastavitvah. V napotkih za najstnike si preberite, kako na otrokovem telefonu izklopiti nakupe v aplikacijah (na napravah iOS) oziroma se dodatno zaščititi pred tem, da bi otrok te nakupe opravljal (na napravah Android). Prav tako lahko izberete možnost, da otrok za nakupe v aplikaciji zahteva vašo odobritev (glejte napotek »Kako preprečim otroku, da bi kupoval aplikacije na napravi?«).