-
Ne zamenjaj pravih prijateljev in druženja v živo za mobilnik. Nikomur ni všeč, da se nekdo med pogovorom z njim poleg ukvarja še s svojim mobilnikom in je hkrati prikopljen še na množico drugih komunikacij in informacij, to so potrdile tudi raziskave med mladimi.
-
Ne ukvarjaj se z mobilnikom med jedjo, družinskim kosilom, med poukom, v kinu, gledališču … Posvečaj se temu, kar delaš, kaj gledaš, kaj ješ, s kom si. Mobilnik lahko počaka! Tudi klic, sporočilo, piskanje ob obvestilih iz družabnih omrežij naj nimajo prednosti pred obrokom, pogovorom z nekom in drugimi pomembnimi aktivnostmi.
-
Za jutranje bujenje uporabljaj pravo budilko in ne mobilnega telefona. Če imaš alarm za bujenje nastavljen na mobilnem telefonu, je telefon prva stvar, ki jo vzameš v roke, ko se zbudiš in hitro si v skušnjavi, da takoj preveriš dogajanje na omrežjih, novice ...
-
Ponoči imej mobitel izklopljen (sevanje). Trdnih dokazov o vplivu sevanja ni, a pazljivost vseeno ni odveč. Kar zadeva otroke, obstajajo hipoteze, da so otroci med 3. in 15. leta občutljivejši na elektromagnetna sevanja, zato je bolje, da čim manj uporabljajo mobilnike. V smislu časovne omejitve ni znanih točnih vrednosti. V smislu upoštevanja načela previdnosti pa se omenja 30 minut na dan (doc.dr. Peter Gajšek, direktor Inštituta za neonizirana sevanja - www.inis.si). Telefoniraj na območjih, kjer je dobra pokritost s signalom, saj je tam sevanje manjše, priporočamo tudi uporabo vrvičnih slušalk.
-
Ne zamujaj pomembnih dogodkov v življenju samo zato, ker moraš biti non-stop priklopljen na svoj telefon. Postajamo odvisni od informacij, ki nam, ko presežejo določeno količino ne koristijo več (dokazano), ampak pravzaprav ustvarjajo stres, pojavlja se fragmentacija koncentracije, nismo več sposobni osredotočiti se poglobljeno na eno stvar, ampak spremljamo vse, a zelo površno.
-
Opazuj se in se poskusi čim bolj izogniti kompulzivni uporabi telefona - ko ga vzameš v roke in brskaš po njem brez pravega razloga in namena. Uporabljaj mobilnik namensko, ko točno veš, kaj te zanima, kaj iščeš, kaj bi rad pogledal na njem.