Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

5 strani, zaradi katerih najstniki zapuščajo Facebook

18.11.2013

Zadnje raziskave kažejo na trend upadanja števila najstnikov med uporabniki omrežja Facebook. Njihovo prvotno navdušenje se ohlaja in selijo se na druge alternativne vire komuniciranja in izmenjave vsebin (fotografij, videoposnetkov ipd.), ki so novejši in modernejši. Medtem ko se povečuje število odraslih uporabnikov omrežja Facebook, mladi le tega zapuščajo, je sedaj potrdil tudi Facebook. Facebook velja kot nekaj, kar uporabljajo starši, zato za najstnike ni več zanimiv. Večina najstnikov sicer še vedno ohranja profile na omrežju Facebook, vendar jih le redko obiščejo. 

Snapchat

Ne najdete vaših otrok na omrežju Facebook? Poskusite jih najti na Snapchatu. Vendar brez strahu, aplikacija samouniči objavljene datoteke. Storitev je namenjena najstnikom, ki uporabljajo zdravo pamet in ne želijo pustiti sledi na internetu. Aplikacija je izšla septembra 2011 in omogoča pošiljanje fotografij in videoposnetkov (angl. snap), kjer lahko uporabnik nastavi od 1 do 10 sekund za iztek fotografije oz. posnetka. Po podatkih predstavnika aplikacije ima ta že več kot 100 milijonov uporabnikov in 350 milijonov poslanih snapov. Po podatkih raziskave Pew research center (PEW) uporablja aplikacijo Snapchat 26 % mladih uporabnikov mobilnih telefonov med 18 in 29 letom, 5 % starih od 30 do 49 let in 3 % starih od 50 do 64 let. Kelli Krafsky (soavtorica knjige Facebook and your marriage) svetuje, da je občasno priporočljivo nadzorovati aktivnosti svojih otrok na družabnih medijih, vendar je nadzor pri aplikaciji Snapchat skorajda nemogoč.

Pheed

Mobilna aplikacija Pheed, ki je v uporabi od novembra 2012, omogoča uporabnikom ustvarjanje in izmenjavo videoposnetkov, fotografij in glasovnih posnetkov ter hkrati omogoča oddajanje posnetkov v živo in objav z največ 420 znaki. V zgolj šestih tednih od lansiranja aplikacije je ta dosegla milijon uporabnikov, do marca 2013 so oznanili, da imajo že 3 milijone uporabnikov. Steve Goldberg, predstavnik podjetja do konca leta pričakuje, da se bo številka podvojila. Privržencev aplikacije ne pridobivajo z oglaševanjem, temveč to poteka s širjenjem govoric od ust do ust. Večina uporabnikov (84 %) je starih od 18 do 25 let. 

PicsArt

Aplikacija ima precej visoke cilje: ustvariti želi družbeno umetniško skupnost in približati umetnost otrokom po vsem svetu. Brezplačna aplikacija za urejanje fotografij in risanje, ki jo  je razvil Artavazd Mehrabyan, je izšla novembra 2011. Od takrat je bilo zabeleženih več kot 77 milijonov prenosov aplikacije na mobilne naprave. Po podatkih predstavnice podjetja je približno 20 % vseh uporabnikov je starih med 13 in 17 let, nekaj čez 40 % pa med 18 in 24 let. Vse več najstnikov, še posebej dekleta, se giblje v smeri proti stranem in aplikacijam, kjer lahko izrazijo svojo kreativnost, pravi Jeanne Connon, vodja trženja FPgirl.com, podjetja, ki analizira modo, tehnologijo, trende in odnose med mladimi dekleti.

Tumblr

"Mogočno" podjetje YAHOO je za 1.1 bilijona dolarjev meseca maja kupilo storitev Tumblr (temelji na t. i. mikroblogingu), kar je vplivalo na uspešnost strani. Od leta 2007, ko je bila stran lansirana, je zabeležila več kot 144 milijonov blogov in več kot 65 bilijonov objav, po podatkih spletne strani podjetja. Tumblr je nekakšna kombinacija bloganja in družbenih medijev, saj lahko uporabniki objavljajo fotografije in videoposnetke. Več kot 60 % najstnikov, starih od 13 do 18 let uporablja Tumblr, prav tako uporablja storitev 57 % starih od 19 do 25 let (po podatkih raziskave podjetja Survata in blogerja Garrya Tana, 2013). Stran, kot je Tumblr, je namenjena najstnikom, ki ne izražajo visoke stopnje zaskrbljenosti glede dostopa drugih ljudi do njihovih podatkov; po podatkih raziskave PEW je zgolj 9 % najstnikov zelo zaskrbljenih glede njihove zasebnosti.

Vine

Tviter je izdal aplikacijo za izmenjavo videoposnetkov Vine za iOS v januarju 2013 in za androide v juniju 2013. Po podatkih predstavnice Twitterja so pritegnili že več kot 40 milijonov uporabnikov. Tudi aplikacija Vine tako kot Twitter temelji na načelu »manj je več« (Twitter omogoča mikrobloganje s kratkimi objavami, 140 znakov): videoposnetki lahko trajajo največ šest sekund. Vizualne aplikacije kot sta Instagram in Vine predstavljajo nov način komuniciranja in izmenjave med najstniki, pravi Kristy Reynolds, profesorica marketinga na Univerzi v Alabami. Natančne demografske karakteristike uporabnikov aplikacije Vine je sicer težko določiti, saj tako kot pri Twitterju, se tudi tukaj lahko ustvari uporabniški račun brez podatka o starosti. Kljub temu pa 26 % najstnikov označuje Twitter kot pomembno družbeno omrežje (Piper Jaffray).

Vir in foto: Quentin Fottrell, www.marketwatch.com in Doug Ross, CNN.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.