Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

9 razlogov, zakaj otrokom ni smiselno prepovedovati uporabe mobilnih naprav

7.8.2014

Poglejte si razloge, zakaj otrokom ni smiselno prepovedovati uporabe mobilnih naprav. Namesto prepovedi se je bolj priporočljivo učiti uporabe skupaj z otroki in jim tako pomagati, da bodo tehnologijo znali uporabljali tako, da jim bo čim bolj koristila. 

Ker »prepoved« nikoli, ampak res nikoli ne deluje.  

Če otrokom nekaj prepovemo, tega v domačem okolju morda res ne bodo počeli, vendar pa jih na obisku pri sosedih ali prijateljih prav nič ne bo zadržalo, da tega vseeno ne storijo – povsem nenadzorovano. Zato je morda bolje, da raje uporabljajo tehnologijo v vednosti in prisotnosti staršev. Tako jim lahko starši pomagajo, svetujejo in tudi omejujejo vsebine, če menijo, da je to potrebno.

Reševanje težav.

Otroci lahko uporabijo internet, ko naletijo na težave, npr. če ne vedo, kako narisati neko žival, lahko na internetu poiščejo vodič in se nato to sami naučijo.

Tehnične veščine.

Ljudje, ki zelo pozno dobijo dostop do tehnologije (digitalni razkorak), imajo pogosto slabše digitalne veščine in tehnološka znanja, zaradi česar so pogosto tudi težje zaposljivi in potrebujejo več časa, da se naučijo neke osnovne stvari, kot npr. otroci, ki so že od malega vpeti v svet tehnologije.

Pričakovanja v šoli.

V učilnicah se učenci in dijaki dandanes pogosto na različne načine povezujejo s tehnologijo, vedno bolj priljubljeno je vključevanje interaktivnega učne ure. 

Zanimanje.

Med otroki in mladimi se skrivajo bodoči programerji, oblikovalci, inženirji. Zato je pomembno, da otroci vidijo, kaj vse lahko tehnologija ponuja. Ponuja jim tudi možnosti učenja tuijih jezikov preko spleta, učenja programiranja in še veliko drugih stvari.

Spodbujanje ustvarjalnosti skozi igro.

Nekatere raziskave kažejo na pozitivno povezavo med video igrami in razvojem možganov. Seveda to ne pomeni, da lahko otrok neomejeno igra igre vsak dan, vendar pa lahko ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov v virtualnem svetu v zmernih količinah otrokom nekoč tudi koristi.

Uravnoteženost.

Otroci se le z uporabo lahko naučijo kako uravnotežiti aktivnosti v njihovem življenju, kdaj mora biti telefon izklopljen, kdaj ni čas za preverjanje e-pošte in komentarjev na Facebooku. Potrebno jih je naučiti, da pustijo telefon na miru, ko gledajo nogometno tekmo ali gredo na sprehod. Tako bodo razumeli, da so mobilne naprave le ena izmed aktivnosti v dnevu.

Pismenost.

Otroci se dandanes lahko učijo brati na različne načine, preko knjig, e-knjig, aplikacij in še česa drugega. S tem, ko so otroci nenehno izpostavljeni besedilom (ne glede na to, na kakšen način so ta predstavljena), se otroci še hitreje učijo brati. Tako lahko k učenju prispevajo tudi mobilne naprave, še posebej, če se v to vključijo tudi starši.  

Realnost.

Smo leta 2014. Pametni telefoni so tukaj in bodo tukaj najverjetneje tudi ostali. Zato moramo sprejeti to, kar imamo na voljo in uporabiti kot prednost, ne pa se boriti proti temu z vsemi štirimi. Bodite vključeni v to, kar zanima vaše otroke. Učite se z njimi. Ne dovolite, da vaši lastni strahovi pred nečim tujim omejujejo možnosti vaših otrok. 

Vir: Huffington Post.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.