Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Facebook je med mladimi še vedno kralj družabnih omrežij

21.4.2015

Ugotovitve nove raziskave izpodbijajo teorije, da Facebook izgublja svojo popularnost med mladimi. Facebook je med mladimi še vedno najpopularnejše družabno omrežje, kakor pravijo rezultati raziskave, poroča raziskovalno središče Pew research center.

Raziskovalci so ugotovili, da ga uporablja kar 71 % najstnikov, 41 % pa pravi, da v primerjavi z drugimi stranmi najpogosteje uporablja Facebook.

Za petami so mu tudi druga družabna omrežja

Čeprav je Facebook še vedno priljubljen pa izsledki raziskave kažejo, da tudi druga družabna omrežja niso daleč za njim. Ugotovljeno je bilo, da nekaj več kot 50 % najstnikov uporablja Instagram, ki je v lasti Facebooka, in je drugo najpopularnejše družabno omrežje.

Rezultati prav tako kažejo prepoznavnost Snapchata, ki je z 41 % na tretjem mestu popularnosti med mladostniki. Gre za aplikacijo, ki omogoča pošiljanje sporočil in fotografij, ki se čez čas izbrišejo. S 33 % uporabnikov med mladostniki si mesto delita Twitter in Google+. Na koncu pa so še aplikacija za deljenje videov Vine s 24 % in umetnostno usmerjen Tumblr s 14 % uporabnikov.

Najstniki prisotni na več različnih družabnih omrežjih hkrati

Raziskava Pew-a je bila narejena na reprezentativnem vzorcu 1,060 Ameriških najstnikov med 13. in 17. letom, lani med septembrom in oktobrom ter letos februarja in marca. Gre za njihovo prvo raziskavo na področju preučevanja uporabe tehnologij med mladostniki.

Pew je dejal, da nima primerljivih številk prejšnjih let, deloma zato, ker se je nova raziskava premaknila iz telefona na spletno raziskavo. Kljub temu so raziskovalci med najstniki ugotovili razpršenost prisotnosti na družabnih omrežjih, kar pomeni, da več mladostnikov zdaj uporablja več raznovrstnih strani, pravi Dana Page, glavna avtorica poročila.

Večina najstnikov družabna omrežja uporablja zaradi porasta pametnih telefonov. Skoraj ¾ mladostnikov, vključenih v raziskavo ima dostop do pametnega telefona in 24 % jih je na spletu skoraj ves čas.

Dekleta pogosteje uporabljajo vizualno usmerjena družabna omrežja

Raziskava je pokazala tudi nekaj razlik glede uporabe družabnih omrežij med spoloma. Deklice pogosteje uporabljajo predvsem vizualno usmerjena družabna omrežja za razliko od dečkov. Nekaj več kot 60 % deklic uporablja Instagram, med tem, ko ga uporablja le 44 % dečkov.

In medtem ko Snapchat uporablja več kot polovica deklet, to počne le 31 % dečkov.

Pri Pewu pravijo, da se bodo prihodnja poročila osredotočila predvsem na to, kako Ameriški mladostniki uporabljajo družabna omrežja in mobilne telefone za ustvarjanje, ohranjanje in prekinjanje prijateljstev in romantičnih razmerij.

 

VIR:PCWorld.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.