Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Povabilo k izpolnjevanju kratke anonimne ankete

Na Safe.si se trudimo, da bi bila naša spletna stran čim bolj pregledna in uporabna. Mnenje uporabnikov nam je zelo pomembno. Vabimo vas, da izpolnite kratko anonimno anketo o uporabnosti spletnega mesta Safe.si in nam ga pomagate narediti še bolj uporabnega.

HAPPY: Novi spletni trendi, ki (lahko) osrečujejo

19.5.2014

Na spletu lahko v različnih igrah, spletnih straneh, glasbi in še kje najdemo veliko lepih in prijetnih vsebin. Poglejte si nekaj primerov spletnih vsebin, ki lahko vas ali vaše otroke spravijo v smeh, spodbudijo k dobrodelnosti ali ustvarjalnosti.

V zadnjih šestih mesecih ste na radiu že gotovo slišali pesem z naslovom »Happy«, znanega ameriškega pevca Pharella Williamsa. Nalezljiva pesem je s svojim optimističnim sporočilom sprožila cel val priredb, ki si jih lahko ogledamo na Youtubu, med drugimi so svoje različice posnela tudi številna slovenska mesta. Besedilo pesmi, s katero pevec spodbuja ljudi, da "z njim zaploskajo in se mu pridružijo v sreči", je več kot le trenutek popularne kulture, je indikator novega trenda v svetu otrok: sreče!

Po podatkih študije najstnikov in uporabe družabnih medijev, ki jo je izvedla organizacija Common Sense Media, je več kot 80 % najstnikov zadovoljnih s svojimi življenji, podobno velja tudi za mlajše, stare med 8 in 13 let.

Ta podatek je sicer v velikem nasprotju s pogostimi negativnimi novicami, ki jih starši lahko slišijo v medijih: o depresiji otrok, debelosti, nizki samopodobi in ustrahovanju. Medtem ko so ta vprašanja zagotovo resna, je pomembno, da priznavamo tudi dobre in pozitivne stvari v življenjih naših otrok. Veliko dobrih stvari se dogaja tudi v svetu spletnih strani, video iger, oglaševanja in družabnih medijev, če le veste, kje iskati. Tukaj je nekaj primerov priljubljenih pozitivnih trendov:

"Win" video na Youtubu
Otroci in najstniki, ki preživijo veliko časa na internetu, so gotovo seznanjeni s tako imenovanimi »fail« video posnetki, ki prikazujejo predvsem neuspehe ali napake drugih ljudi, npr. padce ljudi z rolko po stopnicah, zaletavanje v steno in še hujše oblike. Raziskovalci pa ugotavljajo, da čeprav se otroci sicer smejejo napakam drugih ljudi, dejansko raje gledajo video posnetke, ki prikazujejo ljudi ob neverjetnih podvigih, npr. zabijanje koša med izvajanjem prevala ali ustvarjanje ogromnega milnega mehurčka s pomočjo domačega izuma.  

Upworthy
Upworthy je spletni video portal, ki sta ga ustanovila organizator gibanja MoveOn, Eli Pariser in urednik The Onion, Peter Koechley. Če ste uporabniki katerega izmed družabnih omrežij ste gotovo že naleteli na katerega izmed popularnih videov, ki so objavljeni na tej strani in se razmnožujejo in širijo po spletu z bliskovito naglico. Namen spletne strani je promovirati socialne teme, kar je naletelo na odličen odziv. Spletna stran je tako neverjeten vir video in drugih vsebin, ki navdihujejo in vzbujajo upanje. Že naslovi vsebin so običajno emocionalni in pozivajo ljudi k dobremu počutju. Glede na milijone deljenih vsebin je ljudem očitno ta občutek všeč. Ljudje se težko uprejo kliku na video z naslovom »Spoznajte dekle, ki je spremenilo mnogo življenj z uporabo nečesa, kar sem ravnokar vrgel vstran«.

Minecraft

Seveda otroci radi igrajo igre, kjer lahko uporabljajo orožje ali morajo sestreliti stolpnico, vendar pa so vedno bolj priljubljene tudi video igre, kjer morajo uporabiti svojo ustvarjalnost in kaj zgraditi (Minecraft). In veliko otrok se ne ustavi le pri tem, da zgradijo super zanimive gradbene strukture po lastni domišljiji, temveč jih tudi delijo z drugimi in tako spodbujajo druge, da prav tako ustvarijo kaj zanimivega. Ta želja po ustvarjanju, deljenju in učenju se lepo prilega »srečnemu« svetu.

Mačke!

Priljubljenost video posnetkov in smešnih slik z mačkami je prav impresivna in trenutno ne kaže, da bi se zmanjševala. V bistvu se je v zadnjih nekaj letih ustanovilo celo nekaj zelo priljubljenih podelitev nagrad za najboljše video posnetke mačk. Nihče še ni sicer natančno opredelil, zakaj ljudje tako radi gledajo (večkrat!) videe z mačkami, najverjetneje pa se jim zdijo srčkane (tudi ko niso), prav tako je nekaj nedolžnega in veselega na njihovih zabavnih akrobacijah. 

Vir in foto: Common Sense Media.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.