Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Je Whisper.sh naslednje veliko družabno omrežje?

8.1.2014

Spletni družbeni medij Whisper.sh se zgolj po 18 mesecih od začetka obstoja ponaša s tremi milijardami ogledov strani na mesec. Whisper omogoča uporabnikom, da anonimno objavljajo svoje »skrivnosti« ali misli, z uporabo slik, na katerih so zapisani zanimivi citati.

Vzdušje na Whisperju je resno in običajno miselno provokativno, vsebina je pogosto nekaj takšnega, kar posameznik ne želi javno deliti. Na videz je podobno že nekaj časa obstoječi spletni strani PostSceret, vendar ima Whisper nekatere lastnosti, zaradi katerih je bolj podoben družabnemu omrežju.

Primer objave, ki jo lahko najdemo na omrežju Whisper: »Tisti trenutek, ko se v garderobi vsi tvoji soigralci norčujejo iz gejev, ti pa samo sediš in si misliš 'še dobro, da ne vedo zame'«. Drug primer se glasi: »Živčna sem, da bodo najini medeni tedni zanič, ker sva še oba nedolžna«. Na strani pa lahko najdemo tudi bolj lahkotne ali zabavne objave, kot je ta: »Še vedno si vrtam po nosu. Včasih robec pač ni dovolj.«

Po podatkih Business Insider-ja uporabniki v povprečju uporabljajo mobilno aplikacijo Whisper 20 minut na dan, vsebine preverjajo med 8 in 10 krat na dan. Uporabniki so v povprečju stari med 17 in 28 let, večinama pa so to moški (70%).

Jeremy Liew (Lightspeed Venture Partners), prvi vlagatelj v priljubljeno aplikacijo Snapchat, in tisti, ki je zavrnil Facebookovo ponudbo, vredno 3.000.000 $, je za CNBC povedal, da je nad neverjetno rastjo omrežja Whisper navdušen. Liew je lani aprila investiral 3.000.000 $ v omrežje Whisper.

"Tri milijarde ogledov strani na mesec, je pretresljivo velika številka za podjetje, staro le 18 mesecev," je Liew povedal za CNBC.

Za primerjavo, Facebook, ki je nedvomno eno izmed prvih izjemno uspešnih spletnih strani za družabno mreženje, ima več tisoč milijard ogledov strani na mesec. Ima 1.19 milijarde aktivnih uporabnikov, 728 milijonov od teh pa je aktivnih vsak dan.

Soustanovitelj aplikacije Whisper, Michael Heyward, je v začetku prejšnjega leta povedal, da je bila stvar zasnovana, da bi ponudila alternativo družabnim omrežjem, ki temeljijo na identiteti posameznih uporabnikov.

To v čemer se Whisper razlikuje od omrežij, kot so Facebook, Twitter in Pinterest je, da slednja spodbujajo ljudi, da objavljajo stvari, na katere so ponosni, kot so na poročne slike, fotografije iz dopustov. Whisper pa posamezniki uporabljajo, da razkrijejo skrivnosti, ki bi jih sicer povedali le najbolj tesnemu prijatelju. Ostali uporabniki lahko pustijo spodbudne komentarje in se odzovejo na objave drugih.

Liew dodaja, da je kot pri vseh drugih podjetjih in izdelkih pomembno vprašanje: ali so uporabniki navdušeni? To lahko najbolje ocenimo z ugotovitvijo, kako pogosto uporabljajo aplikacijo ter kolikokrat na dan in koliko dni na mesec jo odprejo.

Uporabniki lahko aplikacijo brezplačno prenesejo na svojo mobilno napravo, vendar pa morajo plačati, če želijo drugim pošiljati sporočila.

Vir in foto: CNBC

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.