Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Kaj v resnici pomenijo novi načini všečkanja na Facebooku?

1.3.2016

Kot ste morda že opazili, Facebook postopoma uvaja dodatne načine »všečkanja« objav na Facebooku. Poleg klasičnega všečka (palec), se lahko sedaj uporabniki na objave odzovejo s srčkom in štirimi različnimi emotikoni, ki izražajo smeh, presenečenje, žalost in jezo. Kaj to pomeni za uporabnika?

Možnost klasičnega všečkanja (thumbs up) se včasih ni zdela primerna, sploh ko je šlo za objavo, ki ni imela neke pozitivne vrednosti. Zdaj lahko objavo, ki nas spravlja v slabo voljo, označimo z jeznim ali žalostnim emotikonom. Eden izmed razlogov Facebooka za to odločitev je tudi to, da veliko uporabnikov uporablja Facebook preko mobilnih naprav, kjer je lažje izraziti svoj odnos do objave z emotikonom kot s pisanjem komentarja. Vendar pa je pri tem potrebno opozoriti: z vsakim našim klikom na Facebooku, ki izraža naše čustveno stanje, Facebook pridobi milijon načinov, da manipulira in nadzoruje svoje uporabnike. Facebook je za TechMic potrdil, da bo s podatki o uporabi novih načinov všečkanja prilagajal zid z objavami, ki se prikazujejo uporabniku in tako tudi spoznaval, kaj je uporabniku všeč.

Facebook tako nenehno skuša ugotoviti, kaj nas bo zadržalo, da bomo ostajali in brskali zidu. Vsak naš klik, všeček ali delitev je hrana za Facebookov algoritem, z vsako interakcijo Facebook nas bolj in bolj spoznava. S tem lahko Facebook prilagaja naš zid in vsebine, za katere ocenjuje, da jih želimo videti, na podlagi našega vedenja na Facebooku. Glavni cilj Facebooka – pridobiti našo pozornost, da bomo ostali na zidu in v nedogled iskali nekaj, kar bo pritegnilo našo pozornost. In z novimi všečki bo Facebook lahko zbiral podatke ne le o tem, kaj pritegne našo pozornost, temveč tudi o tem, kako se ob tem počutimo (smo navdušeni, presenečeni, jezni?).

Ti podatki seveda zanimajo tudi oglaševalce na Facebooku, ki jim ni vseeno v kakšen vsebinski kontekst so postavljeni njihovi oglasi: tak, ki ljudi razveseljuje, jih žalosti ali kaj drugega.

Več o novih emotikonih in tudi o uporabi Facebooka in drugih družabnih omrežij med mladimi si lahko ogledate v prispevku Dobro jutro (od 15.30 minute naprej), kjer je bil gost tudi Marko Puschner iz točke osveščanja Safe.si.

Vir: TechMic.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.