Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Lažni spletni influencerji imajo lahko negativni vpliv na mladostnike

6.11.2019

Na družabnih omrežjih so se začeli pojavljati lažni influencerji oz. vplivneži. Gre za profile, ki jih ustvarijo podjetja, na njih pa so fotografije in video posnetki influencerjev. V resnici gre za digitalne stvaritve oglaševalske industrije z namenom promocije izdelkov in storitev.

V svetu se močno povečuje število lažnih, digitalno ustvarjenih influencerjev, ki nagovarjajo mladostnike in mlajše odrasle, njihov namen pa je oglaševati določene izdelke in storitve. Lil Miquela je primer uspešne lažne influencerke. Na Instagramu ima 1,6 milijona sledilcev, med drugim pa promovira tudi alkoholne pijače.

Digitalni influencerji z lahkoto manipulirajo s svojimi sledilci s prikazovanjem idealnega in privlačnega življenja. Ekipe podjetij za digitalno oglaševanje, ki upravljajo influencerja pripravijo zelo učinkovite objave, ki z resničnim življenjem nimajo nobene povezave, na mlade pa imajo velik vpliv. Pri manipulacijah gredo tako daleč, da objave prikazujejo influencerje na resničnih dogodkih z resničnimi ljudmi, pri tem pa pišejo takšna spremna besedila, kot da so ti influencerji na teh dogodkih tudi v resnici bili.

Glavni problem lažnih influencerjev, ki jih ustvarjajo marketinška podjetja, je njihov vpliv na otroke in najstnike. Otroci in najstniki si iščejo vzornike in se po njih zgledujejo. Vpliv praznih marketinško vodenih vzornikov je negativen. Otrokom in najstnikom lahko pomagamo tako, da jih naučimo kritičnega mišljenja.

Vir: Guardian, 4.11.2019

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.