Na internetu so se znašli podatki o uporabnikih v internet povezanih plišastih igrač
Plišaste igrače, ki se povezujejo v internet in jih lahko upravljamo preko mobilnega telefona ali računalnika, postajajo vedno bolj popularne. Težava je, da pošiljajo številne podatke proizvajalcu, med drugim tudi video posnetke ali zvočne posnetke otrok, odvisno od lastnosti igrače. Proizvajalci te posnetke hranijo na svojih strežnikih, da lahko do njih dostopajo starši. Če pride do vdora v strežnik, se lahko posnetki otrok znajdejo na internetu.
In prav to se zgodilo ameriškemu proizvajalcu igrač CloudPets, poroča Guardian. Na začetku lanskega leta so se na spletu pojavile ponudbe za nakup baze o več kot 500.000 uporabnikov plišastih živalic. Baza je vsebovala osebne podatke uporabnikov, ne pa tudi zvočnih posnetkov otrok, a je omogočala dostop do teh posnetkov.
Glavni razlog, da je prišlo do kraje podatkov, je v dejstvu, da podjetje ni poskrbelo za ustrezno varnost. Uporabljali so slaba gesla in niso imeli nameščene ustrezne varnostne infrastrukture.
Starši naj bodo previdni pri nakupu igrač, ki se povezujejo v internet. Vprašljiva je varnost podatkov, ki jih igrača zbira (posnetki), pa tudi dostop neznacev do same igrače (z namenom nagovarjanja otroka), saj podjetja, ki izdelujejo igrače, ne poskrbijo dovolj za zaščito.
Vir: Guardian, 28.2.2017