Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Otroci imajo družabna omrežja za ohranjanje stikov, raje pa se pogovarjajo v živo

10.4.2018

Otroci, stari med 8 in 12 let, so ravno v tistem življenjskem obdobju, v katerem začnejo razvijati lastno identiteto. Družabna omrežja lahko pri tem igrajo pomembno vlogo, saj ima kar tri četrtine angleških otrok, starih od 10 do 12 let ustvarjen profil na katerem izmed njih. Prav tako pa se otroci te starosti še vedno zgledujejo po starših ter starejših bratih in sestrah, kar velja tudi za uporabo družabnih omrežij.

Pri Revealing Reality so za urad angleške komisarke za otroke naredili raziskavo o uporabi družabnih omrežij med otroki, starimi od 8 do 12 let. Kljub temu da ima večina družabnih omrežij določeno minimalno starost 13 let, ima kar 75 % deset do dvanajstletnikov ustvarjen profil na katerem izmed družabnih omrežij.

Najpriljubljenejše platforme med otroki, starimi od 8 do 12 let, so Snapchat, Musical.ly in WhatsApp. Družabna omrežja so za njih pomembna iz podobnih razlogov kot pri starejših otrocih in mladostnikih. Z družabnimi omrežji ohranjajo stike z bližnjimi, komunicirajo s svojimi prijatelji, za resnejše pogovore, kot je reševanje medsebojnih težav pa imajo raje pogovor v živo. A ohranjanje prijateljstev preko družabnih omrežij je lahko težavno, saj se čutijo dolžne hitro odgovarjati na sporočila, kar lahko vpliva na njihove vsakodnevne aktivnosti. Raziskava pa kaže, da jih družabna omrežja osrečujejo, z gledanjem zabavnih vsebin pa se sproščajo in razvedrijo.

Raziskava je prav tako pokazala, da so otroci te starosti še močno pod vplivom nazorov njihovih staršev, zato uporaba družabnih omrežij s strani staršev pomembno vpliva tudi na otroka. Ena izmed glavnih težav pri tem je t. i. sharenting oziroma pretirano deljenje fotografij svojih otrok na družabnih omrežjih, pri čemer raziskava navaja, da se številni otroci ob tem počutijo neprijetno. In ne samo starši, pomembno vlogo pri uporabi družabnih omrežij med otroki imajo tudi starejši bratje ali sestre, od katerih se otroci naučijo, kako uporabljati družabna omrežja.

V raziskavi so se prav tako posvetili vplivu družabnih omrežij na odraščanje. Ker so to leta, ko otrok začne razvijati svojo identiteto, imajo družabna omrežja lahko pri tem pomembno vlogo. Posebej pereča težava je videz, saj deklice že od majhnega stremijo k lepotnim idealom, ki jih vidijo na družabnih omrežjih, fantje pa želijo videti »kul«. Zato jim je izjemno pomembno tudi število všečkov, ki jih dobijo za objavljeno fotografijo. Že otroci, stari 7 let, znajo uporabljati določene strategije, ki bi jim prinesle več všečkov, kaže raziskava. Svet družabnih omrežij pa lahko vpliva tudi na njihove želje in cilje v življenju, pojavila se je celo nova poklicna želja med otroki – postati YouTuber.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.