Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Otroci samozavestni glede svojih sposobnosti za varno in odgovorno uporabo interneta

19.11.2013

Raziskava The Survey of Schools: ICT in Education je pokazala, da so otroci, še posebej srednješolci, precej prepričani v svoje sposobnosti za varno in odgovorno uporabo interneta. Med sploma ni bistvenih razlik, so pa razlike glede na tip izobrazbe in dostop do interneta. Učenci s splošno izobrazbo imajo večje zaupanje v svoje sposobnosti kot učenci iz poklicnih šol. Prav tako so bolj samozavestni otroci, ki so redni uporabniki interneta in imajo enostaven mobilni dostop do interneta. 

V raziskavi je sodelovalo več kot 140.000 učencev iz 30 evropskih držav od 8. razreda (v povprečju stari 13,5 let) do 11. razreda (v povprečju stari 16,5 let) v šolskem letu 2011/2012. Učenci so izpolnjevali vprašalnik glede svoje samozavesti pri izvajanju različnih dejavnosti na spletu, ki so povezane z ugledom in zasebnostjo, spletnim ustrahovanjem, nezaželeno pošto in kritično uporabo informacij na spletu.

Rezultati kažejo, da je približno 70 % učencev vsaj nekoliko ali zelo prepričanih v svoje veščineglede omenjenih aktivnosti. Kljub temu torej ostaja 30 % učencev, ki imajo zelo malo zaupanja ali so celo brez zaupanja vase. Učenci so predvsem prepričani vase glede svojih sposobnosti za varno uporabo interneta in uporabo informacij na spletu na kritičen in odgovoren način.

Spodnja slika prikazuje, kako so učenci od 8. do 11. razreda ocenili zaupanje v svoje sposobnosti za varno in odgovorno rabo interneta.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.