Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Otroci težko prepoznajo lažne novice na spletu

10.7.2018

O lažnih novicah smo v zadnjem času slišali veliko. Hitro se širijo, tudi na družabnih omrežjih, v poplavi novic, ki jih vsakodnevno beremo, pa je težko ločiti prave od lažnih. Za to je potrebno dovolj kritičnega razmišljanja, pomanjkanje tega pa je pogosto posebej pri otrocih. Zgolj 2 % otrok v Združenem kraljestvu je dovolj kritično pismenih, da lahko prepozna lažne novice na spletu.

Britanska Komisija za lažne novice in učenje kritične pismenosti (Commission on Fake News and the Teaching of Critical Literacy Skills) je v sodelovanju s Facebookom ter časopisoma First News in The Day eno leto zbirala podatke o tem, kakšen vpliv imajo lažne novice na otroke in ali imajo otroci dovolj kritične pismenosti za prepoznavanje takšnih novic.

Ugotovili so, da ima zgolj 2 % otrok razvito kritično pismenost, s katero lahko prepozna lažne novice, kar polovico otrok pa skrbi, da ne bodo zmožni prepoznati lažnih novic. Prav tako otroci novicam bistveno manj zaupajo. 60,6 % otrok navaja, da manj zaupajo in verjamejo novicam zaradi lažnih novic.

Ugotovili so tudi, da skoraj dve tretjini učiteljev verjame, da lažne novice škodujejo otrokom, saj povečujejo anksioznost ter kvarijo njihov pogled na svet. Prav tako rezultati kažejo, da več kot polovica učiteljev meni, da nacionalni učni načrt otrokom ne omogoča razvoja kritične pismenosti, ki jo potrebujejo za prepoznavanje lažnih novic.

 

 

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.