Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Povabilo k izpolnjevanju kratke anonimne ankete

Na Safe.si se trudimo, da bi bila naša spletna stran čim bolj pregledna in uporabna. Mnenje uporabnikov nam je zelo pomembno. Vabimo vas, da izpolnite kratko anonimno anketo o uporabnosti spletnega mesta Safe.si in nam ga pomagate narediti še bolj uporabnega.

Uporaba naprav z zasloni lahko vpliva na spanje

23.7.2020

Da bi se najstniki optimalno razvili, potrebujejo do 9 ur spanja na dan.­ Danes pa ­v povprečju mladostniki spijo 6,5 ure na dan. Pomanjkanje spanja ne vodi le do razdražljivosti in zmanjšane zmogljivosti, temveč predstavlja tudi resno tveganje za zdravje.

90 odstotkov vseh študij na to temo opozarja na pomembno­ negativno razmerje med časom zaslona in spanjem. Ljudje s povečanim časom uporabe zaslonov gredo kasneje v posteljo, manj spijo, potrebujejo več časa, da zaspijo, se pogosteje zbudijo ponoči in/ali so podnevi utrujeni. Vendar pa še vedno ni jasno, katere vrste zaslonov najbolj vplivajo na spanje.­

Veliko se razpravlja tudi o učinku t.i. »modre svetlobe«. Dejstvo je, da modra svetloba zaslonov zmanjšuje proizvodnjo melatonina. Melatonin je hormon, ki nadzoruje naš dnevni ritem. Če je ­v telesu premalo melatonina, lahko to negativno vpliva na naše spalno vedenje. Čeprav je bila povezava med obema dejavnikoma ugotovljena, še ni bilo dokazano, da je modra svetloba pravzaprav razlog za težave s spanjem.

Vir: Bildschirme in der Famillie, BeeSecure, 2020

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.