Uporabnikom Facebooka večji nadzor nad prikazovanjem oglasov

23.6.2014

Facebook bo uporabnikom po novem omogočil dostop do več informacij o oglasih, ki se jim prikazujejo, in obenem možnost onemogočiti prikazovanja oglasnih sporočil, ki jih ne želijo videti. To novo funkcionalnost bo Facebook v naslednjih tednih vključil najprej v ZDA, v naslednjih mesecih pa naj bi jo razširil tudi na druge trge po vsem svetu.

Facebook se je za nadgradnjo nadzora uporabnikov nad oglasi odločil na podlagi želja uporabnikov omrežja. ZDA bo prva izmed držav, kjer bodo omogočene možnosti upravljanja oglasov, prav tako bodo vključeni oglasi oz. informacije iz spletnih strani in aplikacij, ki jih uporabniki uporabljajo. Gre za oglaševanje, ki temelji na zanimanjih uporabnika, kar je že pogosta praksa v številnih podjetjih.

Facebook uporabnost teh novih možnosti razloži na primeru, ko nekdo razmišlja o nakupu novega televizorja. Uporabnik začne iskati ponudbo po različnih spletnih straneh in aplikacijah. Facebook mu začne prikazovati oglase s ponudbo televizorjev na svoji strani in tako pomaga izbrati najboljšo ponudbo glede na ceno ali znamko. Na podlagi tega Facebook predvideva tudi, da vas morda zanima elektronika, zato vam prikaže oglase drugih elektronskih naprav tudi v prihodnosti, npr. zvočnike za vaš nov TV.  

To lahko izklopite, če ne želite, da vam Facebook prikazuje relevantne oglase na podlagi vaših iskanj po spletnih straneh in aplikacijah. To možnost lahko izklopite tako na spletni strani, kot tudi v mobilni aplikaciji.

Facebook bo poleg oglasov prikazoval tudi razlago, zakaj se uporabniku prikazuje določen oglas in možnost, da doda ali odstrani zanimanje, na podlagi katerega je bil oglas prikazan. Če vas elektronika torej ne zanima, lahko to odstranite iz seznama oglasov.

O omenjenih spremembah se že porajajo razdvojena mnenja, kot ugotavljajo na Moj Mikro. Nekateri aktivisti za zaščito zasebnosti pozdravljajo to potezo, ker daje uporabnikom več možnosti nadzora nad tem, kako se uporablja njihove informacije na področju oglaševanja, in upajo, da bodo Facebooku sledila tudi druga podjetja.

Nekateri pa v luči tega, da Facebook očitno uporablja vse več podatkov o uporabnikih za oglaševalske aktivnosti, svetujejo uporabnikom, ki cenijo svojo zasebnost, naj na Facebooku ne objavljajo osebnih informacij.

Vir: Moj Mikro in Facebook Newsroom.

Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Center za družboslovno informatiko logo Arnes MISSS Insafe
EU Logotip - Sofinancira Evropska unija Logotip URSIV