Uporabo brezplačnih omrežij in aplikacij plačujemo z osebnimi podatki

9.6.2016

Družbeni mediji, spletne novičarske strani in drugi ponudniki medijskih storitev, spletne trgovine – vse to uporabnikom spleta ponuja bolj kakovostne vsebine, kot pa so jim bile dostopne nekoč. Da bi tovrstno kakovost omogočili, pa so potrebne investicije, od katerih je seveda pričakovano tudi poplačilo. Ker velja rek, da "nobeno kosilo ni zastonj", je pri vseh brezplačnih spletnih vsebinah na mestu vprašanje – kako so te investicije poplačane?

Odgovor je preprost - z osebnimi informacijami. Spletne strani namreč uporabljajo sodobne sisteme, ki lahko sledijo interesom in okusom njihovih uporabnikov (gre za t.i. web tracking).

Osebni podatki se prodajajo oglaševalcem

Raziskava Kaspersky Security Networka je pokazala, da izmed tisočih najbolj obiskanih spletnih strani, prav vse uporabljajo vsaj en tovrsten »tracking sistem«, večina pa jih uporablja še več – na desetine, včasih celo stotine. V praksi bi to pomenilo, da se, ko obiščete spletno stran, načeloma ne povežete le z njo, temveč ste hkrati povezani še z mnogimi zunanjimi strežniki. In čemu slednje služi? Rezultati raziskave so pokazali, da 43 odstotkov analiziranih spletnih strani tovrstne sisteme uporablja za oglaševalske namene.

Previdnost ni odveč

Med slednjimi je tudi Facebook, kar znova dokazuje, da bistvo slednjega le ni zgolj v omogočanju ohranjanja stikov s starimi znanci. Po podatkih eMarketerja naj bi namreč oglaševanje prek družbenih omrežjih lani ustvarilo kar 25 milijard. Preostalih 57 odstotkov strani sisteme uporablja za različne namene, kot so denimo statistične raziskave. Seveda velja omeniti, da ni vse nujno tudi grožnja zasebnosti, a ker previdnost nikoli ni odveč, je pri brskanju po spletu priporočljiva uporaba t.i. anti-tracking programov.

Vir in foto: https://blog.kaspersky.com/web-tracking-in-numbers/12021/

Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Center za družboslovno informatiko logo Arnes MISSS Insafe
EU Logotip - Sofinancira Evropska unija Logotip URSIV