Družbeni mediji, spletne novičarske strani in drugi ponudniki medijskih storitev, spletne trgovine – vse to uporabnikom spleta ponuja bolj kakovostne vsebine, kot pa so jim bile dostopne nekoč. Da bi tovrstno kakovost omogočili, pa so potrebne investicije, od katerih je seveda pričakovano tudi poplačilo. Ker velja rek, da "nobeno kosilo ni zastonj", je pri vseh brezplačnih spletnih vsebinah na mestu vprašanje – kako so te investicije poplačane?
Odgovor je preprost - z osebnimi informacijami. Spletne strani namreč uporabljajo sodobne sisteme, ki lahko sledijo interesom in okusom njihovih uporabnikov (gre za t.i. web tracking).
Osebni podatki se prodajajo oglaševalcem
Raziskava Kaspersky Security Networka je pokazala, da izmed tisočih najbolj obiskanih spletnih strani, prav vse uporabljajo vsaj en tovrsten »tracking sistem«, večina pa jih uporablja še več – na desetine, včasih celo stotine. V praksi bi to pomenilo, da se, ko obiščete spletno stran, načeloma ne povežete le z njo, temveč ste hkrati povezani še z mnogimi zunanjimi strežniki. In čemu slednje služi? Rezultati raziskave so pokazali, da 43 odstotkov analiziranih spletnih strani tovrstne sisteme uporablja za oglaševalske namene.
Previdnost ni odveč
Med slednjimi je tudi Facebook, kar znova dokazuje, da bistvo slednjega le ni zgolj v omogočanju ohranjanja stikov s starimi znanci. Po podatkih eMarketerja naj bi namreč oglaševanje prek družbenih omrežjih lani ustvarilo kar 25 milijard. Preostalih 57 odstotkov strani sisteme uporablja za različne namene, kot so denimo statistične raziskave. Seveda velja omeniti, da ni vse nujno tudi grožnja zasebnosti, a ker previdnost nikoli ni odveč, je pri brskanju po spletu priporočljiva uporaba t.i. anti-tracking programov.
Vir in foto: https://blog.kaspersky.com/web-tracking-in-numbers/12021/