Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Povabilo k izpolnjevanju kratke anonimne ankete

Na Safe.si se trudimo, da bi bila naša spletna stran čim bolj pregledna in uporabna. Mnenje uporabnikov nam je zelo pomembno. Vabimo vas, da izpolnite kratko anonimno anketo o uporabnosti spletnega mesta Safe.si in nam ga pomagate narediti še bolj uporabnega.

Večina otrok težko prepozna oglaševanje s strani influencerjev

15.11.2018

Influencerji ali vplivneži, ki na YouTube, Instagramu, Snapchatu in drugih družabnih omrežjih objavljajo videe o svojem življenju, snemajo različne vloge, svetujejo pri ličenju in podobno, imajo na mlade zelo velik vpliv. To izkoriščajo tudi oglaševalci, ki influencerje uporabijo v trženjske namene.

Spletni zvezdniki, ki jih imenujemo tudi influencerji ali vplivneži imajo na mladostnike zelo velik vpliv. Mnogi otroci in najstniki se tako močno zgledujejo po njih, da bi tudi sami radi postali spletni zvezdniki. Ta vpliv vidijo tudi podjetja, ki popularnost influencerjev izkoristijo tako, da oglašujejo svoje izdelke in storitve za plačilo. Gre za novejšo obliko trženja, usmerjeno predvsem k mlajši populaciji. Arbeiterkammer Wien je v raziskavi Kinder im Visier von Influencer-Marketing (Otroci v središču marketinga vplivnežev) analizirala ta pojav v povezavi z otroki in izdelala priporočila za ukrepanje.

Večina otrok ima težave s prepoznavo oglasov pri klasičnih medijih, kot je televizija, pri videoposnetkih na YouTube in družabnih omrežjih, kjer oglaševanje ni tako očitno, saj so izdelki pogosto umeščeni kar v samo vsebino videa, pa je to za njih še težje. Oglašuje se na različne načine. Nekatere, kot je neposredno predvajanje oglasov za določen izdelke pred ali med videoposnetkom, je bistveno lažje prepoznati, kot na primer umestitve izdelkov (na primer žitarice, ki jih ima influencer na mizi za zajtrk). Avstrijski center za varnejši internet spodbuja starše, naj se s svojimi otroki pogovorijo o oglaševanju, da ga bodo lažje prepoznali tudi na videoposnetkih, kjer to ni tako očitno.

Vir: Saferinternet.at, 23.10.2018 

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.