Spletni ugled

Vsakič, ko objavimo informacije na spletu, kjer jih lahko vidijo vsi, izgubimo nekoliko svoje zasebnosti in dopolnimo svoj spletni ugled in digitalni odtis. Nekaj razkrijemo tukaj, nekaj tam, nekaj objavijo drugi in če bi kdo te koščke sestavil, lahko že dobi precej natančno sliko o nas.

Tudi, ko ustvarimo uporabniške profile na družabnih omrežjih ali klepetamo z drugimi preko spleta, oddajamo nekatere zasebne podrobnosti o sebi. Dobro premislimo, ali res želimo nekaj deliti v tako javnem prostoru, kot je internet. zavedajmo se, da imamo zaradi svojih objav lahko težave v prihodnosti, da naše podatke tržijo velika podjetja in konec koncev, da nimajo prav vsi uporabniki spleta dobrih namenov.

Digitalni odtis

Digitalni odtis predstavlja pot do podatkov, ki jih pustimo za seboj pri uporabi digitalnih storitev. Ločimo lahko med pasivnim in aktivnim digitalnim odtisom. Pasivni digitalni odtis nastane, ko se zbirajo podatki o uporabniku spleta brez njegovega sodelovanja, medtem, ko aktivni digitalni odtis namerno puščamo sami, z osebnimi podatki in informacijami, ki jih na spletu delimo sami.

Praktični napotki za najstnike: 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija