Pinterest

Pinterest je družbeno omrežje, ki omogoča raziskovanje, shranjevanje ter deljenje idej in navdihov. Uporabljamo ga lahko na telefonu ali računalniku. Izjemno je priljubljen med posamezniki, ki iščejo ideje na področju dekoracije, mode, kuhanja, umetnosti, potovanj in podobno. Deluje kot neke vrste digitalni album, kjer si uporabniki shranjujejo najljubše fotografije, recepte, citate, modne kombinacije in številne druge vizualne vsebine.

Za uporabo Pinteresta je treba ustvariti brezplačen račun. Uporabniki nato lahko pripenjajo slike in videoposnetke na svoje virtualne table, ki jih sami ustvarijo in poimenujejo glede na temo pripetih vsebin. To omogoča, da so ideje organizirane in da jih je enostavno najti. Pripete vsebine lahko naložimo sami ali pa jih poiščemo na Pinterestu. Iskanje poteka po ključnih besedah ali tematskih kategorijah, kar omogoča odkrivanje podobnih vsebin glede na naše interese. Uporabniki lahko raziskujejo vsebine drugih, jim sledijo, všečkajo ter komentirajo njihove slike ali videoposnetke. Poleg tega imajo možnost pošiljanja zasebnih sporočil drugim uporabnikom. Pinterest omogoča dodajanje opisov in povezav do izvora vsebine, na primer do recepta, bloga ali izdelka v spletni trgovini.

Pinterest zahteva, da so uporabniki stari vsaj 13 let, mlajši od 15 let pa potrebujejo dovoljenje staršev ali skrbnikov.

Tveganja

Pinterest je namenjen iskanju navdiha, vendar kljub temu lahko naletimo na neprimerne vsebine, kot so nasilje, neprimerno vedenje, zavajajoče informacije o zdravju in telesni podobi ali povezave na nevarne spletne strani. Obstaja tudi tveganje za žaljive komentarje ali sporočila, kar lahko privede do spletnega nadlegovanja. V takšnih primerih lahko uporabnike blokiramo in neprimerne vsebine prijavimo.

Pinterest ne zahteva veliko osebnih podatkov, vendar lahko deljenje informacij, kot so polno ime, telefonska številka ali naslov, ogrozi zasebnost. Priimka ni treba dodati, za večjo zasebnost pa lahko uporabimo vzdevek. Prav tako ne delimo osebnih podatkov na sumljivih ali nepreverjenih spletnih straneh, povezanih s Pinterestom.

Vsebine na Pinterestu so pogosto močno idealizirane, kar lahko pri uporabnikih ustvari pritisk po doseganju popolnosti. Visoki standardi lepote in življenjskega sloga lahko negativno vplivajo na samozavest in telesno podobo.

Brskanje po Pinterestu nam ponuja vedno nove ideje in vsebine, kar nas lahko zelo pritegne. Pomembno je, da si omejimo čas, ki ga preživimo na platformi.

Zasebnost

Ob registraciji je profil na Pinterestu privzeto javen, skupaj z virtualnimi tablami in vsebinami za vse starejše od 16 let. V nastavitvah zasebnosti lahko izberemo možnost zasebnega računa, ki ni prikazan v rezultatih iskanja, table pa so dostopne samo nam. Uporabniki, mlajši od 16 let, nimajo možnosti javnega profila.

Ustvarjene virtualne table so lahko javne ali zasebne. Javne so vidne vsem, zasebne pa so dostopne le nam in tistim, s katerimi jih želimo deliti. Uporabniki, starejši od 16 let, lahko nastavitve za posamezno virtualno tablo prilagajajo.

Komentarji, ki jih pustimo, bodo vidni vsem. Na svojih vsebinah lahko izključimo možnost dodajanja komentarjev. Če je uporabnik mlajši od 18 let, bodo komentarji na njegovih vsebinah samodejno izklopljeni, dokler ne dopolni te starosti. Uporabniki, mlajši od 16 let, lahko pošiljajo sporočila samo sledilcem, kasneje pa se nastavitve prilagodijo za širše stike.

Praktični napotki za starše: 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija