Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Instagram bo omogočil filtriranje žaljivih sporočil

15.6.2021

Instagram je uvedel možnost filtriranja žaljivih sporočil in komentarjev ter zaščito pred neželenimi stiki. Sedaj se uporabniki lahko preventivno zaščitijo pred žaljivimi sporočili in komentarji, ki se jim ne prikazujejo, temveč shranjujejo za morebitni kasnejši ogled.

Vpliv všečkov na naše spomine

1.6.2021

Spomini se pogosto štejejo za zelo osebno stvar, pa vendar nam jih je v zadnjih letih vedno več posredovanih iz arhivov družabnih medijev, ki naše spomine v obliki posnetkov in zapisov hranijo. Nova študija ob tem ugotavlja, da družabni mediji spreminjajo način, kako posamezniki občutimo oziroma dojemamo lastne spomine.

Prepoznaš pet korakov groominga? – ples petih korakov groominga

27.5.2021

Grooming je na internetu zelo razširjen in kot otrok ali najstnik lahko hitro postaneš žrtev, ne da bi se tega pravočasno zavedel. Da bi bilo prepoznavanje ali postajaš žrtev groominga lažje, je slovenska policija sodelovala pri pripravi Plesa petih korakov, s katerim lahko vsakdo hitro prepozna, ali je žrtev groominga.

Seminar za učitelje o varstvu osebnih podatkov učencev

24.5.2021

Učitelji pri svojem delu delajo z različnimi osebnimi podatki učencev. Pri tem se pojavljajo številna vprašanja o tem, kako s temi podatki pravilno ravnati. Informacijski pooblaščenec bo v sredo, 26. maja izvedel seminar na temo varstva osebnih podatkov učencev.

Ujete v medmrežju – dokumentarni film o spolnih plenilcih najstnic

19.5.2021

Spolno nadlegovanje otrok, najstnic in najstnikov s strani starejših je na internetu prisotno v veliko večji meri, kot si večina polnoletnih uporabnikov predstavlja. TV Slovenija bo v torek, 25. maja, ob 20. uri na prvem programu (TV SLO 1) predvajala češki izobraževalni dokumentarni film Ujete v medmrežju, ki prikazuje družbeni eksperiment, v katerem se je v zgolj 10 dneh na lažne profile 12-letnic odzvalo 2.458 spolnih plenilcev.

20. obletnica spletne svetovalnice za mlade To sem jaz

18.5.2021

Spletna svetovalnica za mlade To sem jaz, dostopna na povezavi www.tosemjaz.net, je aprila 2021 praznovala dvajseto obletnico delovanja. Od svojih začetkov do danes so njihovi spletni svetovalci odgovorili na več kot 45.000 vprašanj o težavah mladostnikov.

Zaznavanje lastne podobe na videokonferencah

13.5.2021

Pandemija COVID-19 je močno spremenila naš potek vsakdana. Večina naših aktivnosti je bila premeščena v virtualno obliko, videokonference pa so posledično postale glavno sredstvo komunikacije za službene obveznosti in tudi za družabne dogodke. Posamezniki so tako več ur na dan primorani sami sebe gledati v popačeni sliki na zaslonu, kar pri mnogih vodi do razvoja negativne samopodobe.

Odložimo zaslone in se skupaj z otroki podajmo v njihov resnični svet

10.5.2021

Do drugega leta starosti naj otrok sploh ne bo izpostavljen zaslonom. Od 2. do 5. leta naj bo časovna omejitev manj kot ena ura na dan, naraščajoče sorazmerno s starostjo in le ob prisotnosti staršev (okvirno pri triletnem otroku 20 minut dnevno ali pri štiriletnem otroku 30 minut dnevno). Od 6. do 9. leta naj otrok pred zasloni ne preživi več kot eno uro na dan za prostočasne aktivnosti, nato do 12. leta največ uro in pol, do 18. leta pa naj bo ta časovna omejitev največ dve uri na dan. Pomembno je, da so vsebine starosti primerne in kakovostne. 

Zoom dismorfija je negativna posledica videokonferenc

3.5.2021

V času pandemije COVID-19 je veliko naših aktivnosti prenesenih v virtualno obliko – posledično smo primorani tako šolska in službena kot tudi osebna srečanja izvajati preko videokonferenc na platformah kot so na primer Zoom, Microsoft Teams in druge. Zaradi tega se je pri veliko posameznikih pojavila nova oblika duševne motnje, ki so jo znanstveniki poimenovali kar zoom dismorfija.

Raziskava o vlogi medijev pri otroškem dojemanju COVID-19

29.4.2021

Mednarodna študija z naslovom Otroci, COVID-19 in mediji je raziskala dojemanje COVID-19 in vloge medijev pri sooblikovanju tega. Študija je izpostavila nekaj izzivov, ki jih je otrokom prinesla še kar trajajoča pandemija.

Strani

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.