Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Granny

Granny je preživetvena igra, ki sodi med grozljivke. Cilj igre je, pobegniti iz hiše, kjer nas zadržuje slepa starka, ki sliši nenormalno dobro. Cilj igre je najti vse potrebne ključe za odklepanje vhodnih vrat, kar omogoča pobeg iz hiše, pri tem pa nas ne sme ujeti starka (granny – babica). Igra z glasbo in zvočnimi učinki ustvarja napeto vzdušje, ki je značilno za grozljivke.

Igro je razvil DVloper in je na voljo za telefone z Android ali iOS operacijskim sistemom. Ima oznako PEGI12. Značilnost igre je, da z zvočnimi učinki, glasbo in različnimi slikovnimi učinki povzroča napetost in neprijetne občutke. Da je ta učinek še intenzivnejši, ob začetku igra priporoča uporabo slušalk, kar sicer nekoliko olajša samo igranje, vendar poveča občutek napetosti in tesnobe. Grafika v igri je slaba.

Igro začnemo v zaprti sobi. Iz katere moramo najprej pobegniti. S premikanjem po hiši iščemo ključe in druge predmete, ki so nam v pomoč pri pobegu, pri tem pa se moramo izogibati starki. Pomagamo si lahko z različnimi predmeti in potezami, ki starko privabljajo.

Zelo pomemben del igre so glasba in različni zvoki: škripanje poda, neprijetno govorjenje in različni nenaravni in neprijetni zvoki. Vse to vzbuja občutek grozljivosti in napetosti, ki se poveča ob uporabi slušalk. Igra lahko igralca močno prestraši.

Tveganja

Glavno tveganje, ki ga igra predstavlja, je povzročanje strahu in s tem neprimerni psihološki vplivi. Predvsem mlajši uporabniki imajo lahko zaradi igre težave v smislu, da jih je strah teme, ponoči si ne upajo biti sami, jih med spanjem tlačijo more in podobno. Igra lahko pri posameznikih, ki imajo različne psihološke težave, stanje poslabša.

Igranje igre mlajšim od 12 let močno odsvetujemo, prav tako ne priporočamo igranja v večernem času in pred spanjem. V primeru, da te postane zaradi igre strah, se je treba o vsebini pogovoriti s starši.

Igra zelo pritegne, zato nekateri težko prenehajo. Pomembno je, da omejimo čas igranja, da se zmanjša tveganje za prekomerno rabo ali morebitno zasvojenost. Največ dve uri na dan je več kot dovolj.

Praktični napotki za starše: 

Praktični napotki za učitelje: 

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.