Kaj smo v letu 2020 najpogosteje »googlali«?

29.12.2020

Koronavirus je v Sloveniji kot tudi globalno nedvomno zaznamoval leto 2020. To je razvidno tudi iz podatkov o ključnih besedah v Googlu, ki so letos v primerjavi z 2019 zabeležile največji porast iskanj, saj je koronavirus povsod na prvem mestu. Poleg tega je bila zelo odmevna tudi smrt košarkarja Kobeja Bryanta, ki je tako v slovenskih iskanjih kot tudi globalnih zasedla tretje mesto in ameriške volitve, ki so prav tako v obeh primerih uvrščene zelo visoko.

Z orodjem Google Trends lahko raziščemo trende najpopularnejših iskanj po državah ali po svetu na splošno. Tako lahko primerjamo države med seboj in vidimo, kaj je bilo v določenem letu uporabnikom interneta najbolj zanimivo. Slovence, kot tudi svet je v letu 2020 zajela zaskrbljenost nad koronavirusom, kar je opazno tudi pri porastu iskanj v Googlu.

Čemu smo Slovenci posvetili največ pozornosti pri »googlanju«?

Splošna iskanja z največjim porastom iskanj so bila obarvana z aktualnimi razmerami zaradi koronavirusa – le ta je namreč zasedal prvo mesto na lestvici iskanj, sledile pa so mu Arnes učilnice, ki so konec koncev zelo povezane z njim, saj se je zaradi njegovega pojava celotni šolski in študijski proces preselil na spletne platforme. Tretje mesto na iskalni lestvici je zasedal Kobe Bryant, četrto pa dirka po Franciji. Peto mesto je pripadalo Oblaku 365.

Kot dogodki so najbolj izstopale ameriške predsedniške volitve, dirka po Franciji in dirka po Španiji, pust in črni petek, med zabavnimi televizijskimi vsebinami pa so bili visoko uvrščeni Najini mostovi, Jutranja ptica, Esmeralda, Dobri zdravnik in Hiša denarja.

Kaj pa na svetu na splošno?

Svetovno gledano so rezultati v splošnem zelo podobni – prvo mesto je pričakovano zasegel koronavirus, sledili pa so mu rezultati ameriških volitev in Kobe Bryant. Na četrto mesto se je uvrstil Zoom, ki ga podobno kot Arnes učilnice lahko povežemo tudi z učenjem na daljavo.

Igre, ki so najbolj zaznamovale iskanja leta 2020, so bile Among us, Fall Guys: Ultimate Knockout in Valorant, med najbolj iskane pesmi pa so se uvrstile WAP, Savage Love in GOOBA.

Na področju kuhanja se je število iskanj najbolj povečalo za kruh in pico ter za grško sladico ekmek. Influencerke, aktivne na različnih družabnih omrežjih, pa so svoje sledilce razvajale virtualno s pregrešno lepo dalgona kavo.

Kot največje razlikovanje svetovnega iskanja od Slovenskega bi lahko izpostavili TV serije in resničnostne šove – v slovenskem merilu so namreč največji porast iskanj zabeležila domača produkcija, na svetovni ravni pa Tiger King, Big Brother Brasil in Money Heist.  

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija