FB, Twitter ali sploh kaj?

23.4.2014

VPRAŠANJE: Ali je res, da je družabno omrežje Facebook bolj “ljudsko”, Twiter pa bolj “resno”? Razmišljamo – kot šola – da bi imeli svoj profil, da bomo pač ažurni, a nikakor ne želimo, da bi izpadli kot neresni. Sem pomočnica ravnatelja in to zadevo so določili meni. Začeli naj bi z novim šolskim letom.

ODGOVOR: Tudi sam pogosto slišim trditve, da je družbeno omrežje Twitter namenjeno intelektualcem, omrežje Facebook pa tistim manj zahtevnim uporabnikom. Vendar aktualni podatki o povprečni izobrazbi uporabnikov obeh omrežij teh trditev ne potrjujejo. Sam ugibam, da »urbana legenda« izvira še iz zgodnjih začetkov delovanja omrežja Twitter, saj so bili med prvimi opaznejšimi uporabniki prav mnenjski voditelji in znane osebnosti.

Svetujem vam, da pred izbiro konkretnega družbenega omrežja temeljito premislite, zakaj si v to omrežje pravzaprav želite. Če vaš odgovor ne presega trditve »ker imajo to tudi vsi drugi«, je morda veliko bolje, da svoj čas vložite v uporabo drugih komunikacijskih kanalov. Če pa dejansko imate dobre razloge za prisotnost na družbenem omrežju, je pomembno predvsem sledeče: na Facebooku je trenutno še vedno veliko več uporabnikov, kot jih je na Twitterju. Posledično bo tudi vaš doseg staršev na omrežju Facebook večji. Hkrati je Facebook zelo priročen medij za objavo fotografij z različnih dogodkov, izpeljavo nagradnih iger in podobno. Število uporabnikov Twitterja sicer še vedno izjemno hitro narašča, a se boste na tem mediju soočili s kar nekaj omejitvami. Narava Twitterja je drugačna. Mišljen je namreč za aktualno obveščanje oziroma »čivkanje«, verjetnost, da bo kdo bral vaše »čivke« v arhivu, pa je
izjemno majhna.

Priprava Facebook ali Twitter profila je razmeroma preprosta, lahko pa z njo izgubite kar nekaj časa – še posebno, če se boste posvečali podrobnostim. In nekaterim, kot je, denimo, varnostni vidik, se preprosto ne boste mogli ogniti. Rad bi vas opozoril še na eno zelo pomembno dejstvo, ki ga pogosto spregledamo. Aktivna prisotnost na družbenih omrežjih vam lahko vzame kar nekaj časa. Prepričan sem, da veliko več, kot boste sprva načrtovali. Če si ne želite začeti »z nule«, lahko kup koristnih nasvetov najdete na spletu, kar nekaj informacij pa boste našli tudi v priročniku NREN Social Media Jumpstart Pack, ki se še posebej osredotoča na uporabo družbenih mrež v netržnih organizacijah.

Vir: Domen Božeglav, Šolski razgledi, številka 8/2014, 18.4.2014

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija