Na internetu ne iščete stvari vi, ampak stvari iščejo vas

6.9.2017

VPRAŠANJE: Zasledil se izraz »domorodno digitalno oglaševanje« in če prav razumem gre za neke vrste prilagojeno spletno oglaševanje, ki naj bi bilo zastavljeno tako, da ga ne opazimo. Ali to drži?

ODGOVOR: Lahko začnemo z definicijo - domorodno digitalno oglaševanje (ang. native advertising) je  vsebinsko  oglaševanje,  ki oglaševalcem omogoča, da je njihova vsebina prilagojena naravnemu izgledu in uporabniški izkušnji spletnega mesta. 

Oglaševalci se seveda zavedajo, da so najbolj učinkovita tista oglasna sporočila, pri katerih ne zaznamo, da gre za oglas, zato najemajo visoko specializirana tehnološka podjetja, ki jim nudijo storitev »udomačitve oglasov«.

Ori Lahav, ki je nedavno vodil operacijo prevzema takega visokotehnološkega slovenskega podjetja Zemanta, je v intervjuju v Sobotni prilogi Dela konec julija na vprašanja novinarke podal spodnje odgovore, ki v veliki meri pojasnjujejo, kako tako oglaševanje deluje in čemu služi.

»Dobro narejen oglas bralcem ponudi vsebino, ki bi ga utegnila zanimati in mu v življenju koristiti. Če kliknete na to, to pomeni, da je bila zadeva dobro narejena,« je dejal Lahav in dodal: »Na internetu že dolgo ne iščete stvari vi, ampak stvari iščejo vas. Trik je v tem, da poskušamo celoten proces narediti čim manj moteč, da ne boste preveč utrujeni ali jezni na ponudnika vsebin.«

»Kot novinar veste, da je cilj vsakega spletnega medija, da bralce pritegne k dobrim vsebinam in jih čim dlje zadrži ob sebi. Zakaj za to ne bi uporabili algoritma? Če uporabljate internet je to danes stoprocentna algoritemska izkušnja,« še pojasnjuje Lahav.

Ko se boste torej prihodnjič odločili, da vas neka vsebina na spletu res zanima in jo morate nujno takoj pogledati, se lahko vprašate tudi, v kolikšni meri je izbira vsebin res vaša odločitev.

Vir: Maja Vreča, Šolski razgledi, številka 13/2017, 1.9.2017 

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija