VPRAŠANJE: Zasledil se izraz »domorodno digitalno oglaševanje« in če prav razumem gre za neke vrste prilagojeno spletno oglaševanje, ki naj bi bilo zastavljeno tako, da ga ne opazimo. Ali to drži?
ODGOVOR: Lahko začnemo z definicijo - domorodno digitalno oglaševanje (ang. native advertising) je vsebinsko oglaševanje, ki oglaševalcem omogoča, da je njihova vsebina prilagojena naravnemu izgledu in uporabniški izkušnji spletnega mesta.
Oglaševalci se seveda zavedajo, da so najbolj učinkovita tista oglasna sporočila, pri katerih ne zaznamo, da gre za oglas, zato najemajo visoko specializirana tehnološka podjetja, ki jim nudijo storitev »udomačitve oglasov«.
Ori Lahav, ki je nedavno vodil operacijo prevzema takega visokotehnološkega slovenskega podjetja Zemanta, je v intervjuju v Sobotni prilogi Dela konec julija na vprašanja novinarke podal spodnje odgovore, ki v veliki meri pojasnjujejo, kako tako oglaševanje deluje in čemu služi.
»Dobro narejen oglas bralcem ponudi vsebino, ki bi ga utegnila zanimati in mu v življenju koristiti. Če kliknete na to, to pomeni, da je bila zadeva dobro narejena,« je dejal Lahav in dodal: »Na internetu že dolgo ne iščete stvari vi, ampak stvari iščejo vas. Trik je v tem, da poskušamo celoten proces narediti čim manj moteč, da ne boste preveč utrujeni ali jezni na ponudnika vsebin.«
»Kot novinar veste, da je cilj vsakega spletnega medija, da bralce pritegne k dobrim vsebinam in jih čim dlje zadrži ob sebi. Zakaj za to ne bi uporabili algoritma? Če uporabljate internet je to danes stoprocentna algoritemska izkušnja,« še pojasnjuje Lahav.
Ko se boste torej prihodnjič odločili, da vas neka vsebina na spletu res zanima in jo morate nujno takoj pogledati, se lahko vprašate tudi, v kolikšni meri je izbira vsebin res vaša odločitev.
Vir: Maja Vreča, Šolski razgledi, številka 13/2017, 1.9.2017