Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Povabilo k izpolnjevanju kratke anonimne ankete

Na Safe.si se trudimo, da bi bila naša spletna stran čim bolj pregledna in uporabna. Mnenje uporabnikov nam je zelo pomembno. Vabimo vas, da izpolnite kratko anonimno anketo o uporabnosti spletnega mesta Safe.si in nam ga pomagate narediti še bolj uporabnega.

Pokemoni v šoli? Ne. Še ne.

6.9.2016

VPRAŠANJE: Bom kratek: smisel in/ali nesmisel Pokemonov.  In še: morda mislite, da bi bilo to smiselno uporabiti pri pouku in če, potem me zanima, kako.

ODGOVOR: Taka in podobna vprašanja si verjetno postavlja marsikdo, težko pa je dobro odgovoriti nanje, saj gre za zdaj v marsičem skorajda za pogled v »stekleno kroglo za napovedovanje prihodnosti«. Igra Pokemon Go je vsekakor prelomna v marsičem, a ta hip se ne da zanesljivo napovedati niti tega, kako hitro se bo njena popularnost širila v nekem daljšem časovnem obdobju, niti tega, kakšen vpliv bo imela na igre, ki bodo sledile njenemu zgledu. Že zdaj se namreč kažejo zelo različni učinki njenega uspeha. Od navdušenih igralcev, ki zagotavljajo, da jim je igra spremenila življenje na bolje, ker da se zdaj več gibljejo in družijo kot prej, do tistih, ki od te visoko tehnološke igre pričakujejo, da se ji, denimo ne bodo dogajale napake zaradi preobremenjenih strežnikov, na katerih igra poteka. Nekateri igralci zaradi raznih tehničnih zapletov in domnevne neodzivnosti ustvarjalcev igre že pozivajo k bojkotu igrice in ogorčeno opisujejo, zakaj da je ta igra res »bedna«.

Obstajajo pa tudi že strani, ki zbirajo informacije o različnih nesrečah in nezgodah, ki so se pripetile igralcem. Za zdaj, ko to pišem, je igra povzročila le eno smrtno žrtev, a vrsta raznih nezgod, ki so se zgodile nepozornim igralcem, je že zdaj zelo dolga. Večinoma so bili ti žrtve ropa ali pa so dobili različne poškodbe zaradi padcev v luknje ali celo v prepad. Verjetno je na tem seznamu najzanimivejši primer iskanega kriminalca v Michiganu v ZDA, ki je zaradi igre zataval na policijsko postajo, kjer so ga, jasno, aretirali. Ti primeri nam dobro pokažejo, kako zelo lahko ta igra okupira igralce, kar je, seveda, razlog za njen uspeh, a to je tudi razlog za previdnost pri promociji tovrstnih iger.

Verjetno bi pri tej igri lahko uporabili povsem enak odgovor, kot pri vsaki drugi – dokler ti obvladuješ igro, je to tvoja zabava; ko pa igra obvladuje tebe, je to tvoja težava. Če lovilec Pokemonov pozabi, da se giblje v povsem realnem svetu, se mu pač lahko tudi »pripeti realnost« v kateri izmed bolj neprijetnih oblik. Na vprašanje, ali bi bilo smiselno to igro uporabiti pri pouku, bi bil moj odgovor – ne. Za zdaj ne. Gre za pojav, ki se bo, če obstane, šele s časom izkazal v vseh svojih razsežnostih. Menim, da je vsekakor potrebno, da je učitelj seznanjen s pojavi, ki vplivajo na življenje otrok in mladih, in da je dobro, da se o tem tudi pogovarja z njimi. Ne zdi pa se mi smiselno, da se jim skušamo na vsak način približati s tem, da njihovo najnovejšo zabavo pripeljemo v šolo.

 

Maja Vreča, Šolski razgledi, številka 13/2016, 2.9.2016

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.