Pred puberteto

5.3.2018

VPRAŠANJE: Ali bi bilo v šoli smiselno in potrebno organizirati delavnice o razvoju družbenih omrežij, da bi jih otroci razumeli bolje? V katerem razredu naj bi se to začelo?

ODGOVOR: Hvala za to zelo zanimivo vprašanje. V osnovi bi vam vsekakor odgovorila pritrdilno. Smiselno in tudi zelo koristno bi bilo, če bi otroke bolje podučili o izvoru, razvoju in predvsem o naravi medijev, ki jih tako radi uporabljajo. Pri tem se seveda ne bi smeli osredotočati le na tista omrežja, ki jih radi uporabljamo odrasli (trenutno so to, denimo, Facebook, Twitter, Instagram …), temveč tudi na aplikacije/družbena omrežja, ki so v rabi predvsem med otroki in najstniki (zdaj so v ospredju Snapchat, Viber, Instagram …) – tu pa se že nekoliko zaplete.

Mladi se radi selijo z ene aplikacije in omrežja na drugo, če se pojavi nova platforma, ki postane modna v njihovi skupnosti. Čeprav se splošni trendi ne spreminjajo zelo hitro, se lahko lokalna »omrežna moda« spremeni skorajda čez noč. Poleg tega se vse aplikacije, ki so usmerjene pretežno na mlade, zelo hitro prilagajajo novim trendom in posledično bolj ali manj ves čas uvajajo novosti. Gotovo je zdaj že jasno, kaj je pri takem izobraževanju glavni izziv: gre za to, da je treba vložiti veliko časa v stalno sledenje spremembam in novostim, saj brez tega pri mladih zagotovo ne izpademo kredibilno. Pri poučevanju narave
omrežij je vsekakor treba pojasniti razvoj in načela delovanja le-teh, a brez poznavanja tistega »površinskega« sloja, ki ga vidijo mladi, jim bomo težko pojasnili, kakšne posledice imajo lahko njihove aktivnosti v aplikacijah in omrežjih.

Kar se tiče starosti, bi bilo po mojem mnenju najbolj primerno obdobje za seznanjanje s tem pred puberteto. Po mojih izkušnjah bi bil idealen čas za tovrstno izobraževanje v četrtem razredu osnovne šole. V tem obdobju so otroci tudi na tem področju pripravljeni zaupati odraslim. Pozneje jih je nekoliko težje prepričati, da lahko tudi »starci« kaj vemo o novih tehnologijah in se s takimi vprašanji zato raje obračajo na vrstnike.

Če še povzamem napisano – vsekakor bi bilo izvajanje tovrstnih delavnic zelo koristno, a le pod pogojem, da tisti, ki to izvaja, zelo dobro pozna aplikacije in omrežja, kot tudi aktivnosti mladih v teh.

Vir: Maja Vreča, Šolski razgledi, številka 5/2018, 2.3.2018

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija