Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Povabilo k izpolnjevanju kratke anonimne ankete

Na Safe.si se trudimo, da bi bila naša spletna stran čim bolj pregledna in uporabna. Mnenje uporabnikov nam je zelo pomembno. Vabimo vas, da izpolnite kratko anonimno anketo o uporabnosti spletnega mesta Safe.si in nam ga pomagate narediti še bolj uporabnega.

Pred puberteto

5.3.2018

VPRAŠANJE: Ali bi bilo v šoli smiselno in potrebno organizirati delavnice o razvoju družbenih omrežij, da bi jih otroci razumeli bolje? V katerem razredu naj bi se to začelo?

ODGOVOR: Hvala za to zelo zanimivo vprašanje. V osnovi bi vam vsekakor odgovorila pritrdilno. Smiselno in tudi zelo koristno bi bilo, če bi otroke bolje podučili o izvoru, razvoju in predvsem o naravi medijev, ki jih tako radi uporabljajo. Pri tem se seveda ne bi smeli osredotočati le na tista omrežja, ki jih radi uporabljamo odrasli (trenutno so to, denimo, Facebook, Twitter, Instagram …), temveč tudi na aplikacije/družbena omrežja, ki so v rabi predvsem med otroki in najstniki (zdaj so v ospredju Snapchat, Viber, Instagram …) – tu pa se že nekoliko zaplete.

Mladi se radi selijo z ene aplikacije in omrežja na drugo, če se pojavi nova platforma, ki postane modna v njihovi skupnosti. Čeprav se splošni trendi ne spreminjajo zelo hitro, se lahko lokalna »omrežna moda« spremeni skorajda čez noč. Poleg tega se vse aplikacije, ki so usmerjene pretežno na mlade, zelo hitro prilagajajo novim trendom in posledično bolj ali manj ves čas uvajajo novosti. Gotovo je zdaj že jasno, kaj je pri takem izobraževanju glavni izziv: gre za to, da je treba vložiti veliko časa v stalno sledenje spremembam in novostim, saj brez tega pri mladih zagotovo ne izpademo kredibilno. Pri poučevanju narave
omrežij je vsekakor treba pojasniti razvoj in načela delovanja le-teh, a brez poznavanja tistega »površinskega« sloja, ki ga vidijo mladi, jim bomo težko pojasnili, kakšne posledice imajo lahko njihove aktivnosti v aplikacijah in omrežjih.

Kar se tiče starosti, bi bilo po mojem mnenju najbolj primerno obdobje za seznanjanje s tem pred puberteto. Po mojih izkušnjah bi bil idealen čas za tovrstno izobraževanje v četrtem razredu osnovne šole. V tem obdobju so otroci tudi na tem področju pripravljeni zaupati odraslim. Pozneje jih je nekoliko težje prepričati, da lahko tudi »starci« kaj vemo o novih tehnologijah in se s takimi vprašanji zato raje obračajo na vrstnike.

Če še povzamem napisano – vsekakor bi bilo izvajanje tovrstnih delavnic zelo koristno, a le pod pogojem, da tisti, ki to izvaja, zelo dobro pozna aplikacije in omrežja, kot tudi aktivnosti mladih v teh.

Vir: Maja Vreča, Šolski razgledi, številka 5/2018, 2.3.2018

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.