Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Rokovanje s šolsko spletno stranjo

24.3.2014

VPRAŠANJE: Sem že kar prileten učitelj, v kolektivu skoraj med samimi ženskami. Kar po pravilu se za vse nasvete, povezane z računalniki in s tehničnimi zadevami, obračajo name. Saj pomagam, odgovorim tudi, a rad bi se bolj strokovno podkoval, kako pravzaprav rokovati s spletno stranjo šole in z družabnimi omrežji. Veliko je ponudbe tovrstnega izobraževanja, enkrat sem se nečesa udeležil, a hitro ušel, saj je bilo bolj mešanje megle kot kaj resnično novega in uporabnega (res samo zelo osnovne zadeve, ki nas jih je večina udeležencev že poznala). Ne pričakujem, da delate reklamo za koga in mi ga svetujete. Me pa zanima: mislite, da je za to potrebno izobraževanje ali pa je to eno od področij, skozi katera se moramo prebiti sami – ob pomoči kolegov, branju člankov
itd.? Hvala za vaše cenjeno mnenje.

ODGOVOR: Morda si bom tokrat za spremembo tudi sam dovolil par »meglenih« pojasnil. A brez skrbi, pojasnilom bo sledil popolnoma konkreten odgovor na vaše vprašanje. V letu 2006 je evropska komisija digitalne kompetence priznala kot ene izmed ključnih kompetenc, ki jih potrebujete za vseživljenjsko učenje, torej tudi pridobivanje novega znanja. V začetku leta 2013 je objavila tudi podrobnejše opise teh 21 digitalnih kompetenc s področja informacij, komunikacij, ustvarjanja vsebin, varnosti in reševanja problemov (DIGCOMP). Po svoji oceni predstavljeni okvir digitalnih kompetenc predstavlja dobro izhodiščno točko, na kateri lahko temelji prihodnje izobraževanje uporabnikov z različnih področij delovanja in različnih ravni predznanja.

Zdaj pa se vrnimo na trdna tla. Znanje lahko pridobimo na različne načine in različnim ljudem ustrezajo različni načini učenja. Pri »računalniških« temah je načeloma tako, da sta pomoč in izobraževanje izjemno koristna na samem začetku, ko se z neko temo, tehnologijo ali konkretno rešitvijo soočamo prvikrat oziroma z njo še nismo domači. Ko pa dosežemo nek nivo poznavanja problematike ali storitve, bi načeloma nove informacije že lahko začeli pridobivati sami. Morda se sliši banalno, a tudi sam sem ob prehodu na nov operacijski sistem pot do dokaj običajnih nastavitev računalnika iskal in uspešno našel kar prek spleta. Dejstvo je, da je veliko znanja s področja računalništva prosto dostopnega na spletu. Tako po forumih, različnih navodilih in video vodičih, kot tudi na tako imenovanih brezplačnih tečajih MOOC (Massive Open Online Courses). Verjetno mi ni potrebno posebej poudarjati, da je uspeh tovrstnega pridobivanja znanja odvisen predvsem od naše samoiniciativnosti in discipliniranosti. Ko pa je govora o točno določenem ekspertnem znanju, se zgodba zopet obrne. To znanje bomo veliko lažje pridobili s pomočjo organiziranega izobraževanja oziroma tečaja. S samoizobraževanjem lahko naše znanje predvsem nadgrajujemo oziroma zapolnjujemo posamezne luknje v njem. Nam pa lahko dobro pripravljen tečaj prihrani kar nekaj časa, ki bi ga sicer porabili z iskanjem po bazah znanja in po forumih, da niti ne govorimo o prednostih, povezanih z motivacijo. Poleg tega na tečajih pogosto spoznamo strokovnjake ali kolege, na katere se bomo tudi pozneje lahko obrnili po kak manjši nasvet.

Vir: Domen Božeglav, Šolski razgledi, številka 6/2014, 21.3.2014

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.