Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

20. obletnica spletne svetovalnice za mlade To sem jaz

18.5.2021

Spletna svetovalnica za mlade To sem jaz, dostopna na povezavi www.tosemjaz.net, je aprila 2021 praznovala dvajseto obletnico delovanja. Od svojih začetkov do danes so njihovi spletni svetovalci odgovorili na več kot 45.000 vprašanj o težavah mladostnikov.

Zaznavanje lastne podobe na videokonferencah

13.5.2021

Pandemija COVID-19 je močno spremenila naš potek vsakdana. Večina naših aktivnosti je bila premeščena v virtualno obliko, videokonference pa so posledično postale glavno sredstvo komunikacije za službene obveznosti in tudi za družabne dogodke. Posamezniki so tako več ur na dan primorani sami sebe gledati v popačeni sliki na zaslonu, kar pri mnogih vodi do razvoja negativne samopodobe.

Odložimo zaslone in se skupaj z otroki podajmo v njihov resnični svet

10.5.2021

Do drugega leta starosti naj otrok sploh ne bo izpostavljen zaslonom. Od 2. do 5. leta naj bo časovna omejitev manj kot ena ura na dan, naraščajoče sorazmerno s starostjo in le ob prisotnosti staršev (okvirno pri triletnem otroku 20 minut dnevno ali pri štiriletnem otroku 30 minut dnevno). Od 6. do 9. leta naj otrok pred zasloni ne preživi več kot eno uro na dan za prostočasne aktivnosti, nato do 12. leta največ uro in pol, do 18. leta pa naj bo ta časovna omejitev največ dve uri na dan. Pomembno je, da so vsebine starosti primerne in kakovostne. 

Zoom dismorfija je negativna posledica videokonferenc

3.5.2021

V času pandemije COVID-19 je veliko naših aktivnosti prenesenih v virtualno obliko – posledično smo primorani tako šolska in službena kot tudi osebna srečanja izvajati preko videokonferenc na platformah kot so na primer Zoom, Microsoft Teams in druge. Zaradi tega se je pri veliko posameznikih pojavila nova oblika duševne motnje, ki so jo znanstveniki poimenovali kar zoom dismorfija.

Raziskava o vlogi medijev pri otroškem dojemanju COVID-19

29.4.2021

Mednarodna študija z naslovom Otroci, COVID-19 in mediji je raziskala dojemanje COVID-19 in vloge medijev pri sooblikovanju tega. Študija je izpostavila nekaj izzivov, ki jih je otrokom prinesla še kar trajajoča pandemija.

Nova priročnika za oblikovanje spletnih vsebin in aplikacij za otroke in mladostnike

26.4.2021

Evropska komisija si preko programa Boljši internet za otroke zavzema zgraditi zmogljivosti za ustvarjanje varnejših in boljših spletnih izkušenj za otroke in mladino tako v Evropski uniji kot tudi širše. Eden od načinov za to je izmenjava dobrih praks, ki so bile razvite v okviru dela znotraj omrežij INSAFE in INHOPE. Plod tega dela sta tudi dva priročnika oziroma vodnika o najboljših internetnih praksah, ki sta bila objavljena nedavno.

Spletno predavanje Starševski nadzor pri uporabi tehnologij: da ali ne?

23.4.2021

Na trgu so številna tehnična in programska orodja za filtriranje vsebin ter nadzor uporabe, ki staršem ponujajo različne oblike starševskega nadzora nad otroki. Safe.si bo 12. maja 2021 ob 18. uri pripravil spletno predavanje za starše predšolskih in osnovnošolskih otrok. 60-minutno predavanje bosta izvedla dr. Benjamin Lesjak in Maja Vreča, ki bosta predstavila prednosti, slabosti in pasti starševskih orodij ter skušala odgovoriti na vprašanje, ali je uporaba teh orodij priporočljiva ali ne.

Trend videov "glavni junak" v izmišljenem življenju

20.4.2021

Na TikToku se je pojavil trend videov, kjer se uporabniki postavijo v vlogo »glavnega junaka« v izmišljeni različici svojega življenja. Vprašanje, ki ob tem porodi, pa je, zakaj sploh to počnejo?

Instagram z novostmi izboljšuje varnost mlajših uporabnikov

15.4.2021

Na družabnem omrežju Instagram si prizadevajo za zaščito mladih uporabnikov. V marcu 2021 so v ta namen uvedli kar nekaj novih funkcij in pripravili gradiva, ki služijo zagotavljanju večje varnosti najstniškim uporabnikom.

Spletni tečaj "Digitalna pismenost in spletna varnost: Kako je pandemija preizkusila naše sposobnosti"

12.4.2021

Med pandemijo COVID-19 se je zaradi povečanja preživljanja časa na spletu poplava lažnih novic, spletnih prevar in drugih nevšečnosti le še povečala. Ločevanje resničnega od lažnega kot tudi koristnega od odvečnega od nas zahteva čas in znanje. Z željo, da bi nas vodili v vsej tej zmešnjavi, so v okviru BIK (Better Internet for Kids - Boljši internet za otroke) pripravili spletni tečaj (MOOC) z naslovom „Digitalna pismenost in spletna varnost: kako je pandemija preizkusila naše sposobnosti“.

Strani

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Pravno obvestilo  |  Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.