Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

Zmanjšanje izgorelosti pri učenju na daljavo

6.10.2020

V obdobju šolanja na daljavo se lahko učenci in dijaki vede ali nevede, spopadajo z izgorelostjo, ki je posledica opravljanja šolskih obveznosti pred zasloni na daljavo. To je tudi posledica dejstva, da šolanje na daljavo ne omogoča niti približne globine dražljajev, ki so jih otroci deležni ob šolanju v živo.

Na splošno je izgorelost opredeljena kot pomanjkanje motivacije ali energije zaradi stresa ali izčrpanosti, lahko pa jo spremljajo tudi nizka morala, jeza, razdražljivost, tesnoba in pomanjkanje osredotočenosti. Proti izgorelosti in nemotiviranosti za delo se lahko borimo z nekaj prijemi.

  • Treba je razumeti otroka ter mu s pozitivnim odnosom podati zgled. Z otrokom se lahko pogovarjamo, zakaj je šolanje pomembno in kaj si želijo biti, ko odrastejo.
  • Delovni prostor je treba optimizirati na način, da se otrok v njem lažje osredotoči na učenje. To lahko dosežemo z okraševanjem prostora s pozitivnimi mislimi in fotografijami, z umikanjem motečih elementov, kot so igrače ter dodajanjem šolskih pripomočkov, ki so otroku všeč. Otroka je treba opazovati, kaj mu pomaga oziroma kaj ga odvrača od pozornosti.
  • Poskusimo uporabljane tehnologije, da bomo otrokovo izkušnjo bolje razumeli. Otroka tudi opomnimo, da se za pomoč lahko obrne tudi na učitelja.
  • Razvijmo rutino, ki bo otroku omogočila, da se počuti manj obremenjen. Bodimo pozorni na čas spanja in dosledne razporeditve obrokov, ob enem pa ne pozabimo na odmore.
  • V primeru težav se pogovorimo z učiteljem svojega otroka, prav tako pa tudi s starši drugih otrok – na ta način boste lahko prišli do skupnih rešitev.

Vir: Mashable, 21.9.2020

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.