Viber je aplikacija, ki uporabnikom omogoča brezplačno klicanje in pošiljanje sporočil. Deluje na mobilnih napravah in na računalnikih ter se lahko uporablja za povezovanje z ljudmi po vsem svetu. Pri Viberju kot svojo identiteto uporabljamo svoj mobilni telefon oziroma svojo telefonsko številko.
Viber uporabljamo predvsem za brezplačne klice, poleg tega pa lahko prek tega omrežja pošiljamo brezplačna sporočila in brezplačna slikovna sporočila. Viber je preprost za uporabo, saj ne zahteva, da se uporabniki registrirajo. Za uporabo potrebujemo zgolj podatkovno ali Wi-Fi povezavo. Aplikacija se prenese neposredno na telefon, tablico ali na računalnik, uporabniki pa morajo zgolj vnesti svojo telefonsko številko. Viber za identiteto uporabnika uporablja njegov telefon. Za potrditev računa Viber pošlje PIN kodo preko SMS sporočila (ali klica), ki jo uporabnik vnese v zahtevano polje in račun je aktiviran. Pri tem ne preverja starosti uporabnika, čeprav je v politiki zasebnosti navedeno, da je aplikacija namenjena otrokom, starim 13 let ali več. Kot še dodajajo v politiki zasebnosti, Viber namerno ne zbira osebnih podatkov uporabnikov mlajših od 13 let.
Poleg brezplačnega klicanja in pošiljanja brezplačnih sporočil pa Viber nudi še nekaj drugih možnosti. Priljubljena funkcija so brezplačni skupinski klepeti, kar je še posebej priročno za mlade, ki organizirajo skupine za svoj razred, prijatelje ipd. Poleg brezplačnih skupinskih klepetov pa so lahko uporabniki tudi del javnega klepeta - ta funkcija omogoča uporabnikom, da sledijo svojim priljubljenim osebam in slavnim osebam ali se pridružijo klepetu o svojih najljubših temah. Klepetanje pa ni edina možnost, ki jo omogoča Viber, uporabniki lahko igrajo tudi igre, ki jih lahko prenesejo na svoj računalnik, tablični računalnik ali telefon. Igre lahko igrajo uporabniki sami ali pa se povežejo s prijatelji.
Tveganja in zasebnost
Prek Viberja so lahko uporabniki izpostavljeni neprimernim vsebinam, kot so nasilne vsebine, vsebine spolne narave, spodbujanje samomora in samopoškodovanja, uporabe drog ali alkohola, prav tako pa so uporabniki lahko ustrahovani ali nadlegovani. Pri komunikaciji prek interneta so naši podatki in informacije zelo ranljivi. Tako kot pri vseh aplikacijah za pošiljanje sporočil, moramo biti prepričani, da je to, kar delimo in pošiljamo, varno. Pri tem se držimo nekaj glavnih nasvetov kako ostati čim varnejši na Viberju.
1. Skrijemo svoj status
Če ne želimo biti ves čas vidni, skrijmo svoj spletni status v Viberju, tako da odstranimo kljukico z možnosti »Share online status«.
2. Izberimo dobro geslo
Kot velja za vsa družabna omrežja in spletne storitve, je za zaščito pred vdori najpomembnejše dobro geslo, sestavljeno iz črk, številk in znakov. Ne uporabljamo enakega gesla za vse spletne storitve, naj ima Viber svoje geslo.
3. Izogibajmo se neželenih sporočil (spama) in prevar
Ne klikajmo na sumljive povezave. Če prejmemo sporočilo, ki se zdi kot neželena pošta, ga ne odpirajmo. Bodimo previdni glede tega, kaj delimo in klikamo, zlasti ko gre za naše osebne podatke, ki bi jih lahko potem prevaranti zlorabili. Viber je platforma, ki jo izkoriščajo številni prevaranti za širjenje prevarantskih sporočil.
4. Bodimo previdni pri tem kaj pošiljamo
Viber je ena od prvih aplikacij za sporočila, ki je uvedla t. i. celovito šifriranje »end-to-end«., Viber zagotavlja, da nihče, razen mi in ljudje, s katerimi se pogovarjamo, ne more videti naših sporočil ali slišati naših klicev. Kljub temu lahko pride do vdorov ali zlorab, zato bodimo previdni, kaj pošiljamo prek sporočil, prav tako pa lahko prejemniki sporočila, fotografije in video posnetke posredujejo naprej ali pa jih shranijo.
5. Spletno nadlegovanje in ustrahovanje
V primeru nadlegovanja in ustrahovanja ali v primeru, da prejmemo »spam« sporočilo, lahko pošiljatelja blokiramo in prijavimo Viberju. Več o tem >>