Evropski mesec kibervarnosti, ki ga organizira Agencija EU za kibernetsko varnost ENISA v sodelovanju z državami članicami, letos praznuje deseto obletnico. V središču kampanje so nasveti in gradiva za delovno aktivno populacijo, ki je tarča phishing napadov in izsiljevalskih virusov. Ob obletnici so tudi prvič podeljene nagrade za najboljša gradiva, ki so nastala v minulih letih. Slovenijo v kampanji zastopa program ozaveščanja Varni na internetu, ki je prejel nagrado za najboljši video. Zmagovalni video o počitniških prevarah bo tako dostopen v vseh jezikih EU.
Namen evropskega meseca kibernetske varnosti je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Kampanja poteka vsako leto v mesecu oktobru, letos pa sta v ospredju dve temi, izsiljevalski virusi in phishing prevare. Gre za globalna varnostna izziva, ki sta že nekaj let na zemljevidu najpogostejših kibernetskih nevarnosti.
Tudi statistika odzivnega centra SI-CERT kaže, da so v lanskem letu ravno phishing napadi predstavljali dobro tretjino vseh obravnavanih incidentov. SI-CERT opozarja na zaznan trend, da goljufi ne želijo zgolj gesel za različne uporabniške račune, ampak tudi podatke o kreditnih karticah in avtentikacijske podatke za dostop do elektronske banke. Prav tako opozarjajo, da se nevarnosti selijo na mobilne telefone v obliki SMS sporočil, ki želijo pod pretvezo "preverjanja podatkov" ali "potrjevanja transakcij" izvabiti podatke za dostop do elektronke banke (t.i.smishing). Pri prepoznavanju prevar bodo dobrodošla številna izobraževalna gradiva, ki so na voljo na spletni strani kampanje.
Postanite ambasadorji kibervarnosti
Slovenija je s programom Varni na internetu, ki ga izvajajo na Nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT, del evropske kampanje že od samega začetka. Ob letošnji deseti obletnici so tudi prejeli nagrado za video o počitniških prevarah, ki je nastal v sklopu kampanje leta 2016 in je bil s strani držav članic izglasovan kot primer dober prakse. Tudi letos so pripravili akcijo ozaveščanja za slovenske spletne uporabnike, s poudarkom na video gradivih.
Splošno javnost bodo nagovarjali s kampanjo na družbenih omrežjih. Z mladima TikTok ustvarjalcema so posneli serijo videov, v katerih predstavijo nekatere tipične napake, ki jih počnemo na spletu, tako mlajši kot tudi predstavniki »boomer« generacije. Kot pravijo: »Mogoče se na prvi pogled zdi, da ciljamo izključno mlade uporabnike, ampak so povsem življenjske situacije predstavljene na način, da bo marsikdo video poslal mami ali očetu, saj počne točno te napake. Ta mesec bomo izkoristili, da krepimo prepoznavnost našega programa in spletnega mesta www.varninainternetu.si, kjer smo tekom let zgradili zbirko skoraj 500 nasvetov in opisov prevar.«