Služenje z osebnimi podatki mladostnikov na Facebooku

13.7.2021

Facebook pogosto zahteva zelo osebne podatke svojih uporabnikov, ki pa jih nato nadaljnje posreduje oglaševalcem, ki jih uporabijo v korist prilagajanja oglasov glede na posameznikove interese. Praksa tako imenovanega profiliranja je nesprejemljiva, saj gre za zlorabo podatkov mladoletnih oseb.

V raziskavi »Profiliranje mladostnikov za oglaševanje«, ki jo je izvedel Reset Australia, je sodelovalo 400 uporabnikov Facebooka starih 16 in 17 let. Kar 65,2 % je izrazilo neodobravanje ali pomisleke glede profiliranja, predvsem pa so bili zaskrbljeni o obsegu zbranih podatkov (77,8 %). Pri tem so sami poudarili, da so še bolj zaskrbljeni zaradi uporabe podatkov za profiliranje za oglaševalske namene kot pa zaradi zbiranja podatkov samih.

Na Reset Australia poudarjajo, da bi profiliranje morali omejevati bolj strogi predpisi o varstvu podatkov, še posebej za mladoletne uporabnike. Pozivajo tudi k uvedbi podatkovnih kod za mladoletne osebe, da bi se njihovi osebni podatki zajemali in obdelovali le na načine, ki so v njihovem najboljšem interesu. 

Vir: Reset Australia, 26.4.2021

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija