TikTok bo moral uvesti spremembe glede oglasnih vsebin

12.7.2022

Sledeč pritožbi Evropske potrošniške organizacije (BEUC), ki je februarja 2021 opozorila na nekatere problematične prakse TikTok, se je le-ta v dialogu z Evropsko komisijo in mrežo nacionalnih organov za varstvo potrošnikov (CPC) zavezala, da bo svoje prakse uskladila s pravili EU o oglaševanju in varstvu potrošnikov.

V svoji pritožbi je BEUC navedla, da platforma ne varuje otrok pred prikritim oglaševanjem in neprimernimi vsebinami. Na podlagi pritožbe je Evropska komisija skupaj s CPC ter pod vodstvom irskega in švedskega potrošniškega organa začela dialog s TikTok-om. Obravnavali so veliko vrsto pomislekov, TikTok pa se je zavezal, da bo spremenil svoje prakse.

TikTok bo uvedel kar nekaj sprememb in novosti. Med drugim bodo lahko uporabniki prijavili oglase, ki otroke prepričujejo v nakup, vplivnežem bo prepovedano promoviranje nevarnih oz. neprimernih izdelkov in storitev (alkohol, cigarete, ipd.), naprošeni pa bodo tudi, da posebej označijo vsebine, ki so promocijske narave. Za uporabnike z več kot 10 tisoč sledilci bo TikTok samodejno pregledoval njihove vsebine, da bodo zagotovili skladnost z novimi pravili, prenovili pa bodo tudi uporabniški vmesnik za plačljive vsebine, da bodo dosegli večjo preglednost cen v lokalnih valutah za uporabnike.

Implementacijo teh in drugih sprememb bosta nadzirala Evropska komisija in CPC, ki bosta TikTok in njegove prakse spremljala tudi v prihodnjih letih ter s tem zagotovili, da posluje v skladu z relevantno evropsko zakonodajo.

Vir: Evropska komisija, 21. 6. 2022

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija