»Deepfake« kot prihodnost ustvarjanja vsebin

23.3.2021

Večinoma, ko posamezniki pomislimo na »deepfake«, si predstavljamo lažne, digitalno predelane videoposnetke običajno slavnih ljudi. Kljub vsem negativnim konotacijam, ki so zasidrane v naših glavah, pa je treba vedeti, da se ta tehnologija vedno bolj razvija in uporablja tudi v druge, bolj pozitivne namene – od komercialnih do izobraževalnih.

Videoposnetki ustvarjeni s pomočjo umetne inteligence se hitro širijo v različnih sektorjih in se uporabljajo na področju novic, zabave in izobraževanja, tehnologija pa ob tem postaja vse bolj izpopolnjena. To dokazuje tudi eno izmed vodilnih podjetij na tem področju, Synthesia, ki naročnikom omogoča hiter in preprost način ustvarjanja videa – pa naj si bo to za komercialne ali izobraževalne namene.

Ne glede na to, ob tem ostaja precej velika mera zaskrbljenosti zaradi zlonamernih rab »deepfake-ov«, kar ovira naložbe v zakonito uporabo te tehnologije. Poleg tega se poraja tudi vprašanje lastništva pravic videoposnetkov.

Tehnologija s svojim hitrim razvojem torej ima tudi nekaj slabosti, pa vendar so možnosti, ki nam jih ponuja tako široke in vedno bolj izpopolnjene, kar bo nedvomno igralo veliko vlogo tudi pri njeni uporabi v prihodnosti – pa naj si bo to za komercialne, osebne ali izobraževalne namene.

Vir: BBC, 8.3.2021

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija