Na družabnih omrežjih so pogosto promovirana idealna telesa in popolni lepotni ideali, ki lahko negativno vplivajo na samopodobo in samozavest uporabnikov. A kaj točno so tisti ideali, ki so trenutno najbolj popularni na spletu, in kako blizu so resničnosti? Na to vprašanje družabna omrežja sama sicer ne bodo odgovorila – umetna inteligenca (AI) pa lahko.
V poskusu so umetni inteligenci za ustvarjanje slik bile postavljene različne iztočnice, ki so se omejile samo na družabna omrežja (»popolno žensko/moško telo, kot ga vidimo na družabnih omrežjih v letu 2023«) ali pa so zavzele celoten splet (»popolni moški/ženska v letu 2023«).
Med vsemi ustvarjenimi slikami je kar 40 % slik prikazovalo nerealne podobe telesa – 37 % med slikami žensk in 43 % med slikami moških. Ženske je umetna inteligenca večkrat predstavila s svetlimi lasmi (37 %) in rjavimi očmi (30 %), moške pa s temnimi lasmi (67 %) in rjavimi očmi (23 %). Prav tako je skoraj polovica (47 %) moških na ustvarjenih slikah imela poraščen obraz.
Slike, ustvarjene na podlagi vsebin na družabnih omrežjih, so bile bolj razgaljene od slik, ustvarjenih na podlagi vsebin na celotnem spletu. Prav tako pa so bile tudi bolj bizarne, z mnogimi primeri popolnoma nerealnih mer delov telesa. Algoritmi na družabnih omrežjih bolj promovirajo senzacionalne vsebine, ki pritegnejo pogled uporabnikov: razgaljenost in telesni ekstremi so zato prisotni na vsakem koraku, česar se je kaj hitro naučila tudi umetna inteligenca.
Lepotni ideali na družabnih omrežjih so torej v veliki meri ločeni od resničnosti, in v resnici jim nihče ne more zares slediti. Zakaj bi se potem sploh zgledovali po njih? Za naše duševno in fizično zdravje je mnogo bolje, če imamo za svoje telo realna pričakovanja.
Vir: The Bulimia Project, 2023