Tretjina deklet ne bi objavila selfija, ne da bi ga izboljšala

17.9.2020

Raziskava v Veliki Britaniji je pokazala, da kar tretjina najstnic in mladostnic ne objavi svojega selfija na družabnih omrežjih, ne da bi ga prej obdelala z uporabo filtrov. K temu jih je še dodatno spodbudila večja izpostavljenost obdelanim in nerealnim fotografijam žensk med COVID-19 karanteno.

Polovica deklet redno izboljšuje svoje fotografije, preden jih objavi na internetu. Tretjina svoje fotografije izbriše, če zanje ne prejmejo dovolj všečkov. 39 % deklet je nezadovoljnih z dejstvom, da njihova podoba v fizičnem svetu ni enaka podobi, ki jo imajo na spletu, 44 % deklet pa se ni pustilo fotografirati, če so se bale, da bi drugi kritizirali podobo njihovega telesa na spletu.

Velik vpliv na lastno podobo deklet imajo objave na spletu. Pri tem ima veliko vlogo oglaševalska industrija, saj je kar polovica deklet izjavila, da so čutile pritisk, da bi morale spremeniti svojo podobo, ko so gledale reklame na spletu. To jih je napeljalo k razmišljanju o različnih kozmetičnih posegih, kot je uporaba botoksa

Raziskava, ki jo je izvedla organizacija Girlguiding je zajela dekleta v starosti od 11 do 21 let v Veliki Britaniji.

Vir: The Guardian, 27.8.2020

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija