MediaSmartOnline: Spodbujanje medijske pismenosti med mladimi po vsej Evropi

24.10.2024

Ob začetku svetovnega tedna medijske in informacijske pismenosti, se začenja evropska kampanja MediaSmartOnline, ki bo potekala do 21. novembra 2024, ko se bo zaključila s Konferenco o varnejšem internetu 2024 (Safer Internet Forum 2024). Namen kampanje je ozaveščati o pomembnosti medijske pismenosti ter spodbuditi mlade, starše, skrbnike, učitelje in vzgojitelje k razvoju veščin, potrebnih za varno in odgovorno uporabo digitalnih medijev.

Zakaj je medijska pismenost pomembna? Zaradi vse večje prisotnosti digitalnih vsebin in spletnih platform je izjemno pomembno, da otroci in mladostniki razvijejo kritično mišljenje, prepoznajo lažne informacije ter se znajo zaščititi pred spletnimi tveganji. Glavni cilj kampanje MediaSmartOnline je ozaveščati o pomembnosti teh veščin ter mladim, njihovim staršem in učiteljem ponuditi potrebna orodja in znanja za varno, odgovorno in premišljeno uporabo digitalnih medijev v sodobnem okolju.

Kampanja poteka v sodelovanju z omrežjem Centrov za varnejši internet INSAFE ter Združenjem za medije in učenje (Media & Learning Association) v okviru programa Better Internet for Kids (BIK). V Evropi na področju medijske pismenosti poteka veliko različnih aktivnosti – od manjših lokalnih projektov do večjih vladnih pobud. Zaradi različnih pristopov so te aktivnosti pogosto nepovezane. Kampanja MediaSmartOnline si prizadeva povezati te projekte in omogočiti boljše sodelovanje med različnimi organizacijami. Po uspešni pilotni izvedbi se zdaj širi na raven celotne Evropske unije.

V okviru kampanje je izšel vodnik “Be MediaSmartOnline: Vodnik po pobudah medijske pismenosti v Evropi”, ki ponuja celovit pregled programov, usposabljanj, delavnic in kampanj, povezanih z medijsko pismenostjo po vsej Evropi. Vodnik je bil pripravljen na podlagi temeljite analize podatkov in sodelovanja z evropskimi Centri za varnejši internet. Na voljo je v več oblikah, kot so HTML, PDF in CSV, kar omogoča enostavno prilagajanje različnim potrebam. Iskanje lahko prilagodite po državi, jeziku, vrsti aktivnosti in ciljni skupini, s čimer boste hitro in enostavno našli vire, namenjene mladim, staršem in učiteljem za razvoj medijskih veščin.

Če imate predlog za pobudo s področja medijske pismenosti, ki bi jo želeli predstaviti v okviru kampanje, vas vabimo, da stopite v stik z ekipo MediaSmartOnline. Aktivnosti kampanje lahko spremljate tudi na družbenih omrežjih s ključnikom #MediaSmartOnline na Instagramu, X-u, Facebooku in LinkedInu.

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes MISSS Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija