Otroci in najstniki se v primeru težav na internetu lahko obrnejo na temu namenjene telefonske linije – pri nas je to TOM Telefon. Insafe mreža telefonov za pomoč mladostnikom analizira podatke, ki jih te linije prejmejo, da preuči trende in trenutne težave, s katerimi se mladostniki na internetu soočajo. Največji izziv trenutno še vedno predstavlja spletno nasilje, naraslo pa je število klicev v povezavi z video igrami. Prav tako veliko težavo predstavljajo spletni izzivi.
Insafe mreža telefonov za pomoč mladostnikom pri težavah na internetu vsake tri mesece analizira podatke o vrstah klicev, ki jih prejmejo. Najnovejše zbiranje podatkov je zajemalo obdobje od oktobra do decembra 2018, kar je vključevalo 10.867 klicev, povezanih s težavami na internetu. Število se je povečalo v primerjavi s prejšnjim obdobjem od julija do septembra, ko so prejeli 10.169 takšnih klicev. 54 % klicev je prišlo od najstnikov in 19 % od otrok v starostni skupini od 5 do 11 let – 6 % več kot v prejšnjem obdobju.
Najpogostejši razlog za klic je spletno ustrahovanje, ki je predstavljalo skoraj 16 % vseh klicev. Več kot 12 % klicev so predstavljale potencialno neprimerne vsebine na internetu, ostali razlogi pa so še spletna razmerja, sextortion, grooming, sovražni govor, seksting, video igre itd. Telefonske linije so poudarile, da se je povečalo število klicev v povezavi z video igrami, posebno z igro Fortnite, ki so se nanašali predvsem na čas preživet ob igranju in zasvojenostjo. Prav tako so izpostavili problematiko spletnih izzivov, kot je trenutno Momo.
Najstniki se v primeru težav na internetu v Sloveniji lahko obrnejo na TOM telefon na brezplačni številki 116 111.