Točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje

TikTok z ukrepi proti negativni samopodobi

28.10.2020

Uporaba družabnih omrežij ima lahko negativen vpliv na našo samopodobo. Ko opazujemo posnetke srečnih in veselih ljudi, pozabljamo, da gre za posebej izbrane posnetke in da gre za podobo, ki jo ti ljudje želijo kazati svojim sledilcem, za njeno izdelavo pa gre veliko časa in energije. Posebej problematične pa so objave v oglasih, kjer nas s posebnimi prijemi, skušajo prepričati, da potrebujemo neki izdelek in storitev. Ker ima to negativen vpliv na uporabnike družabnih omrežij, je Tik Tok sprejel nekaj ukrepov v smeri ohranjanja lastne samopodobe.

Na TikToku se tako, kot na drugih družabnih omrežjih srečujejo z različnimi oblikami sramotenja. Še posebej je problematično sramotenje na področju telesne teže. Različni oglaševalci izdelkov za hujšanje in prehranskih dopolnil v oglasih prikazujejo ljudi idealnih postav, kar ima lahko velik vpliv na samopodobo posameznika. Pri tem gre upoštevat, da prikazujejo posameznike, ki jim je poklic, da imajo telo čim bolj podobno lepotnim standardom, ki jih promovirajo podjetja. Slike in video posnetki so običajno tudi grafično obdelani in ne prikazujejo resnične podobe teh ljudi. V oglasih se pogosto tudi pretirava o učinkovitosti promoviranih izdelkov.

Pri TikToku so se odločili, da bodo zaostrili pogoje oglaševanja izdelkov za hujšanje. Odločili so se prepovedati oglase, ki oglašujejo aplikacije za hujšanje s stradanjem in prehranska dopolnila za hujšanje. Prav tako so okrepili omejitve pri oglasih, ki promovirajo škodljivo ali negativno telesno podobo. Uvajajo strožje omejitve za trditve, povezane z izgubo telesne teže in za oglaševanje ter promocijo izdelkov, ki obljubljajo nadzor telesne teže. Oglasi, povezani z izgubo telesne teže, ne smejo vsebovati negativne telesne podobe ali spodbujati negativnega odnosa do hrane.

Uporabniki pa imajo možnosti ukrepanja, če naletijo na vsebine, zaradi katerih se ne počutijo dobro. Lahko jih prijavijo, če gre za prikaze škodljivih vsebin, in jih označijo, da jih ne zanimajo. Za komentarje uporabnikov lahko uporabijo različne filtre, uporabnike, ki se vedejo nasilno, pa lahko blokirajo.

Fakulteta za družbene vede

Center za družboslovno informatiko logo

Arnes MISSSInsafe


Za vsebine spletne strani odgovarjajo izključno avtorji (izvajalci projekta Center za varnejši internet). Evropska unija ne odgovarja za kakršnokoli morebitno uporabo na njej navedenih informacij.

Uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.