Spletni ugled

Vsakič, ko objavimo informacije na spletu, kjer jih lahko vidijo vsi, izgubimo nekoliko svoje zasebnosti in dopolnimo svoj spletni ugled in digitalni odtis. Nekaj razkrijemo tukaj, nekaj tam, nekaj objavijo drugi in, če bi kdo te koščke sestavil, lahko že dobi precej natančno sliko o nas.

Tudi ko ustvarimo uporabniške profile na družbenih omrežjih ali klepetamo z drugimi preko spleta, nehote razkrivamo zasebne podrobnosti o sebi. Zato je pomembno, da pred vsako objavo premislimo, ali res želimo, da to informacijo vidi kdorkoli. Internet je javni prostor, kjer podatki ostanejo dosegljivi še dolgo po tem, ko jih sami pozabimo, in jih je težko v celoti izbrisati. Zavedajmo se, da imamo zaradi svojih objav lahko težave v prihodnosti, da naše podatke tržijo velika podjetja in konec koncev, da nimajo prav vsi uporabniki spleta dobrih namenov.

Digitalni odtis

Digitalni odtis predstavlja pot do podatkov, ki jih puščamo za seboj pri uporabi digitalnih storitev. Ločimo pasivni digitalni odtis, ki nastane, ko se podatki o nas zbirajo brez našega aktivnega sodelovanja (npr. sledenje lokaciji, piškotki, zgodovina iskanja), in aktivni digitalni odtis, ki ga ustvarjamo sami, ko na spletu delimo osebne podatke in informacije.

Praktični napotki za najstnike: 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za zdravje in digitalno tehnologijo (HaDEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti HaDEA.

Pravno obvestilo  |  Politika zasebnosti in uporaba piškotkov

© Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani.
Vse pravice pridržane, razen za vsebine (videi, gradiva, besedila, slike itd.), ki so objavljene pod licencami Creative Commons.

Fakulteta za družbene vede Arnes Insafe
Logotip MDP EU Logotip - Sofinancira Evropska unija